motorsport

Volant RACC. Notícies

Selecciona idioma:

 

Carles Miró-Iván Matavacas (Porsche 911 SC) guanyen el 1r Rally Catalunya Històric

26/02/2017

Decisiu darrer tram, La Trona

Després de dues jornades de molts quilòmetres, amb 15 trams de regularitat, tots ells diferents, i un recorregut lineal de 740 km entre Barcelona i Perpinyà, i retorn a la Ciutat Comtal, aquesta passada nit shan publicat els resultats finals de la primera edició del Rally Catalunya Històric, primera prova organitzada pel RACC en matèria de clàssics i que recuperava l'essència de l'antic Rallye de las Dos Cataluñas, disputat entre 1960 i 1965. Carles Miró i Iván Matavacas (Porsche) s'han adjudicat la cita, seguits molt de prop de Manel Roura-Toni Moragas (Fiat 131 Abarth), i de Joan i Álvaro Rollán (Porsche 911 T 2.2).

El Rally Catalunya Històric Trofeu Dues Catalunyes va veure la sortida divendres passat a l'avinguda de la Catedral de Barcelona, amb Antonio Zanini-Guifré Pujol (Talbot Sunbeam Lotus) obrint la cursaa encara que van haver de retirar-se molt ràpid a causa d'un problema d'encesa. Aquest primer dia, amb tots els trams en carretera tancada i dos d'ells en circuit tancat (Circuit de Barcelona-Catalunya i Circuit dOsona), veia un vencedor diferent en cadascun d'ells i amb un únic repetidor: els especialistes José Manuel López-Gerard Ferrer (Volkswagen Scirocco), que eren els millors en dos d'ells.

Aquesta regularitat va ser la que va alçar al pilot de Lugo, gran coneixedor de les proves de regularitat del país, com a líder provisional després de la primera jornada, que finalitzava a Santa Coloma de Farners, on a l'Hotel Mas Solà se situava el parc tancat i l'allotjament dels participants. Secundant als líders hi havia altres dos especialistes, Carles Miró-Iván Matavacas (Porsche 911 SC), que s'adjudicaven la millor puntuació en un tram i obrien una aferrissada batalla amb els líders. Joan i Álvaro Rollán, per la seva banda, copaven la posició de coure provisional, al volant d'un bonic Porsche 911 T 2.2. Entre els protagonistes shi comptaven també Joan Sastre-Miquel Pumarola (Morris Mini Cooper 1300), Francesc i Joaquim Segú (VW Golf GTi), Antonio i David Cubero (Porsche 911 S), Josep Lluís Marcó-Miquel Molist (Porsche 911 T 2.2), Manel Roura-Toni Moragas (Fiat 131 Abarth) i el duet Nenas Team, Tere Armadans-Anna Vives (VW Golf GTi), equips que es feien amb el mèrit d'haver estat el més efectiu en un dels trams disputats.

Segona etapa rumb nord-sud
Puntualment a les 8.00 hores del dissabte 25, la primera edició del Catalunya Històric partia de Mas Solà direcció a Perpinyà, ciutat francesa que marcaria l'equador de la segona etapa, amb quatre trams abans i tres més després del re-agrupament d'hora i mitja marcat en aquesta ciutat. Dos d'aquests trams es feien en territori gal i tots dos tenien un únic protagonista: el duet López-Ferrer, que poc a poc s'anava consolidant com el competidor amb més opcions de guanyar el ral·li, sense que Miró i Rollán donessin el seu braç a tòrcer, i amb unes incisives Armadans-Vives, que es feien un forat entre els cinc primers, així com Roura-Moragas, autors d'una gran actuació per atacar amb força el podi.

Precisament Manel Roura sumava lescratx en les dues últimes especials del ral·li. Això, unit a la penalització que sofrien López-Ferrer a La Trona, última especial que va marcar el desenllaç del ral·li, els feia ascendir a la segona posició final a un sospir de Miró-Matavacas (1 dècima de punt!), flamants triomfadors d'aquesta primera edició, i amb uns regulars Rollán-Rollán, tercers. José Manuel López havia de conformar-se amb la 4a plaça després de dominar bona part de l'esdeveniment, i Armadans-Vives, únic equip cent per cent femení, tancava el top five amb una altra brillant actuació.

En aquesta etapa final, a més del doble escratx de López i Roura, es feien amb la millor posició en un tram Anthony Guillemat-Christophe Cruzet (Porsche 914/6), Joan Dalmau-Carlos Jiménez (Seat Fura Crono) i els futurs guanyadors Miró-Matavacas. El ral·li veia quatre abandonaments i acabava amb un interessant parc tancat davant l'Hotel SB Diagonal Zero, on es procedia al sopar de gala i al lliurament de premis. Aquest acte, que posava punt final al ral·li, reunia a tots participants i a les personalitats que van lliurar els guardons. Entre elles es trobaven autoritats que també havien participat al ral·li, com el president del RACC, Josep Mateu, que va fer tàndem amb Kim Vilatarsana a bord d'un Seat 1200 Sport (35è); Vicenç Aguilera, president del Circuit de Barcelona-Catalunya, que feia equip amb la seva filla Elisabeth al volant d'un Seat 124 Sport 1600 (20è); o el president de la Federació Catalana d'Automobilisme, Joan Ollé (Opel Kadett GT/I), que participava amb Àngel Iraberri (19è). Els van acompanyar en el lliurament Patrick Torrent, Director Executiu de la Agència Catalana de Turisme de la Generalitat de Catalunya; i David Escudé, Comissionat d'Esports de l'Ajuntament de Barcelona.

Carles Miró i Iván Matavacas alçaven el prestigiós Trofeu RACC, dissenyat en exclusiva per Awa Premis, i obtenien també el Trofeu BRM Chronographes que rebien els cinc primers classificats, firma patrocinadora de la prova, que també aportava per al pilot i copilot vencedors un rellotge de precisió personalitzat de la seva gamma de cronògrafs.

A més, BRM feia distinció al primer equip de cada classe: Didier Chabrier-Bruno Bellmas (Porsche 356 A T1, Classe E); Carlos Beltrán-Alberto Sanchís (Porsche 904 GTS, Classe F); Joan Rollán-Alvaro Rollán (Porsche 911 T 2.2, Classe G); Serge Adriaens-Freddy Moors (Porsche 911 2.4, Classe H); Carles Miró-Iván Matavacas (Porsche 911 SC, Classe I); i Francesc Segú-Joaquim Segú (VW Golf GTi, Classe J).

També va rebre el Guardó BRM l'equip estranger més llunyà, premi que va ser para Jacques Evrard-António Caldeira (Porsce 911), procedents de Bèlgica i Portugal, respectivament. El premi a l'equip més veterà, que la suma d'edats arribava als 139 anys, va ser para Josep M. Carrió-Jaume Huguet (Autobianchi Abarth A112). La distinció al Vehicle més Antic se la va endur l'Alfa Romeo 6C 2500SS de 1948, que pilotaven Oriol Vilanova-Daniele Rizza. I Carles Miró va tornar a ser protagonista en aconseguir el premi al vehicle millor classificat dels Socis RACC. A més, tots els participants que van acabar el ral·li van obtenir el seu reconeixement amb el Trofeu Finisher. 

Classificació del 1r Rally Catalunya Històric Trofeu Dues Catalunyes
1-Carles Miró-Iván Matavacas (Porsche 911 SC, 1981), 44,6
2-Manel Roura-Antoni Moragas (Fiat 131 Abarth, 1981), 44,7
3-Joan Rollán-Álvaro Rollán (Porsche 911 T 2.2, 1970), 45,0
4-José Manuel López-Gerard Ferrer (VW Scirocco, 1980), 45,6
5-Tere Armadans-Anna Vives (VW Golf GTi, 1979), 47,7
6-Víctor Sagi-Víctor Sagi (Porsche 911 S, 1968), 53,0
7-Josep Lluís Marcó-Miquel Molist (Porsche 911 T 2.2, 1970), 56,7
8-Anthony Guillemat-Christophe Cruzet (Porsche 914/6, 1970), 62,3
9-Joan Pedragosa-Josep Beltri (BMW E21, 1981), 69,2
10-Josep M. Molas-Laura Pedrosa (Ford Escort Mk II, 1978), 71,0
Etc. fins a 45 classificats.