motorsport

Noticias

El planter del RACC, protagonista de MotoGP

18/11/2016

Vuit dels deu pilots espanyols que conformaran la graella de MotoGP de 2017 han sorgit del planter del RACC

18 de novembre de 2016.- Dels 10 pilots espanyols que l'organització de MotoGP ha anunciat que correran la propera temporada 2017, 8 d'ells s'han format al planter del RACC o s'han incorporat a ell des de molt joves.

Marc Márquez i Dani Pedrosa competiran amb l'equip Honda oficial; també Jorge Lorenzo, donant el salt de Yamaha a Ducati i obrint amb aquest fet grans expectatives; Maverick Viñales, reclutat per Yamaha, serà company d'equip de Valentino Rossi. Per la seva banda, Álex Rins s'estrenarà en la categoria amb l'equip oficial Suzuki; mentre que Pol Espargaró ho farà al manillar de KTM; Aleix Espargaró, amb una Aprilia i, entre els equips satèl.lit, a Estrella Galicia 0,0, Tito Rabat que competirà amb Honda.

El RACC, sempre amb els joves pilots
El protagonisme dels pilots del planter RACC en MotoGP no és casualitat. El RACC sempre ha apostat per la promoció, ja sigui amb equips propis, com donant suport a formacions o pilots i contribuint a desenvolupar en els joves les seves habilitats per competir, però també les humanes. Una suma d'esforços que en 2017 té el seu punt més àlgid.

Destaca el prestigiós Open RACC (50 i 70 cc) per on s'han anat succeint generacions de nens i joves interessats per l'esport del motociclisme que, després de demostrar dedicació i talent, han anat escalant posicions fins a arribar a nivells professionals. El certamen Promo RACC o la Challenge RACC, a nivell autonòmic, així com el Campionat d'Espanya de Velocitat (CEV) també han estat transcendentals per modelar als campions.

Una escola de campions
Toni Elias i Joan Olivé van ser en el seu moment un exemple clar sorgit de l'Open RACC, un duet que va començar a destacar, juntament amb Dani Pedrosa, en el Telefónica MoviStar Junior Team de 2001 dirigit per Alberto Puig i considerat en el seu moment com el millor equip privat del vuitè de litre. El balear Jorge Lorenzo no va passar per lOpen RACC però va comptar amb el suport del Club en els diferents equips privats en els quals s'anava formant.

La fórmula "Open RACC + equip privat amb suport RACC" es va sostenir diverses temporades amb formacions que han participat en el Campionat de Catalunya de Motociclisme (CCM) i en el CEV i han estat terreny de cultiu per als joves que avui poden recollir el testimoni dels pilots que es van consagrar ràpidament en el mundial: el 1999 (Elias), 2001 (Pedrosa i Olivé) o 2002 (Lorenzo), als quals van seguir noms avui tan significatius com: Aleix Espargaró (2004); Pere Tutusaus i Tito Rabat (2005); Pol Espargaró (2006); Alberto Moncayo, Axel Pons i Marc Márquez (2008); el desaparegut Luis Salom (2009); Maverick Viñales (2011); Alex Rins, Ricard Cardús i Alex Márquez (2012), molts dells amb el suport de grans Mestres expilots, com Alberto Puig i Emilio Alzamora, també vinculats al RACC.

A la primera línia en totes les disciplines
El planter guanyador de pilots RACC no només ha sorgit a MotoGP. Laia Sanz, tretze vegades campiona del món de trial i cinc vegades campiona del món denduro és una altra dels pilots que han comptat amb el suport del RACC, igual que Marc Coma, expilot de raids. Altres professionals que han comptat amb el RACC i que han aconseguit ser guanyadors de campionats del món són: Dani Sordo (2005-FIA Junior); Xevi Pons (2010-S2000 FIA); Dani Solà (2002-FIA Junior) i Carlos Sainz (1992-1994 WRC). També cal destacar els pilots Pedro Martínez de la Rosa, Marc Gené, Jaume Alguersuari (2006-F-2000 i 2008 F3 Britànica) i Carlos Sainz Jr.

El RACC i l'esport de motor
La vinculació del RACC i l'esport del motor formen part intrínseca del Club. El RACC ofereix suport als joves pilots de totes les disciplines, actuant com una autèntica escola i fomentant les habilitats per competir, però també els valors humans.

El RACC organitza amb rigor competicions esportives de rellevància internacional que projecten la imatge del nostre país per tot el món. En l'actualitat, és l'única entitat del món que organitza en un mateix país els quatre grans campionats del món del motor: Fórmula 1, Motociclisme, Rallycross i el Rally Catalunya.