motorsport

Noticias

Primera victòria de Ferran Aymerich en el Volant RACC

02/09/2019

El jove pilot català aconsegueix un gran triomf en el Ral·li Torrefeta en el qual el líder, Larrosa va ser tercer i s'estreny la classificació de la copa de promoció del RACC

Després del descans estiuenc el Volant RACC / Trofeu MAVISA va disputar la seva tercera prova puntuable, primera sobre terra, en el Ral·li Torrefeta-Florejacs-El Llor, prova organitzada per l'entitat WRC Management. El jove Ferran Aymerich i el seu copilot Isaac Pujol, es van emportar el triomf absolut i entre els júnior, la qual cosa els situa en la lluita pel títol de la copa de promoció del RACC. El líder del certamen Luka Larrosa va finalitzar tercer.

El petit dels germans Aymerich, Ferran, va donar la sorpresa en la localitat lleidatana de El Llor. Amb l'experimentat Isaac Pujol en les notes, el jove integrant de l'equip de la Federació Catalana d'Automobilisme va quallar una perfecta actuació en el tram més llarg del ral·li on va fer un pas de gegant per al triomf final. Aquesta victòria el situa quart en la classificació provisional i a més el brillant triomf en la categoria Júnior on ara és segon entre els més joves.

Marc Ventura i Gerard Alsina van demostrar de nou el seu potencial i es van reafirmar en la baralla pel títol final. A Torrefeta el pilot de Palafrugell va aconseguir assegurar la segona posició entre els del Volant RACC / Trofeu MAVISA per darrere d'Aymerich i ara és segon en la general a tan sols 11 punts del líder i comanda la classificació Júnior.

L'actual líder del campionat, Luka Larrosa, va baixar del més alt del podi per primera vegada en el que va de temporada després de guanyar dues proves consecutives. En la primera sobre terra i seguint les notes del seu copilot Brigitte Sauri, van acusar el temps perdut en el primer bucle per culpa d'una petita avaria, que per sort van aconseguir solucionar en l'assistència. A partir d'aquí va acusar la falta de concentració, però va aconseguir salvar els papers en finalitzar tercer i seguir al capdavant del Volant RACC / Trofeu MAVISA.

La mala sort es va aliar de nou amb Dani Dalmau i Ricard Mateu. Afrontaven la tercera cita del calendari amb moltes ganes en una superfície que se'ls dona bé, però un error en una cruïlla durant la primera meitat de la jornada va frustrar totes les seves opcions a aconseguir un bon resultat. Malgrat això no van llançar la tovallola i van donar mostres del seu nivell en aconseguir el millor temps en l'últim tram i acabar quart entre els del Volant RACC / Trofeu MAVISA on és tercer en la general.

L'únic equip 100x100 femení del certamen de joves talents del RACC, format per Anna Tallada i Laura Camps, va protagonitzar una bona actuació en el seu debut sobre terra on les noies del RACC van brillar amb llum pròpia. L'aprenentatge en aquesta delicada superfície els va valer per a afrontar la següent cita, també sobre terra, amb moltes ganes de demostrar les seves evolucions.

Josep Segalàs i Domènec Castellet es van apuntar amb el seu Peugeot 208 1.2 Pure Tech per a continuar sumant quilòmetres en el seu primer any competint contra els habituals del campionat. La seva regularitat en els temps els va permetre acabar sisens i acumular confiança per a les següents cites.

 

En aquesta ocasió el duo Aymerich-Bellver van patir la cara més amarga de les carreres. El seu cotxe els va fallar en la part crucial d'una prova en la qual van rodar a molt bon ritme, baixant quatre posicions i deixant-los sense opció de lluitar per un podi que semblava assequible.

L'únic abandó entre els participants del Volant RACC / Trofeu MAVISA en El Llor el van protagonitzar Marcel Abad i Pere Requena per culpa d'una desafortunada avaria que va truncar la progressió del ràpid pilot del Moto Club Igualada.

Sense puntuar ni bloquejar punts, la parella formada pels osonencs Ramón Cornet i Dani Noguer va dominar la setena edició del sempre complicat Ral·li Torrefeta-Florejacs. Gràcies als seus excel·lents registres en el tram B, en el qual van aconseguir els tres scratch, i la seva consistència en la resta d'especials van aconseguir acumular un avantatge de més de mig minut sobre els seus més immediats perseguidors, assegurant en la part final de la prova gaudint del pilotatge sobre terra.