motorsport

Monte-Carlo Historique

100 cotxes a la sortida barcelonina del Ral.li Monte-Carlo Històric

20/01/2016


%u2022 Es donarà la sortida a partir de les 18h del divendres, dia 29
%u2022 L'avinguda de la Catedral, punt de reunió i sortida dels 100 cotxes inscrits
%u2022 Antonio Zanini (Porsche 911) serà un dels pilots més destacats
%u2022 Abans d'endinsar-se en territori francès, els participants tindran un control a Viladrau

Un any més, Barcelona és una de les ciutats de sortida del Ral%u2022li Monte-Carlo Històric, la prova de regularitat per a automòbils clàssics més important del món. Dels 313 vehicles que formen la seva llista total d'inscrits, 100 d'aquests cotxes, amb tripulacions que representen a 11 països, començaran la cèlebre prova des de la Ciutat Comtal i 14 d'ells seran catalans i espanyols. Les altres ciutats europees punt de partida del ral%u2022li són Bad Homburg (Alemanya, 62 cotxes), Oslo (Noruega, 13 cotxes), Reims (França, 132 cotxes) i Glasgow (Gran Bretanya, 6 cotxes).

Com tots els anys, encara que actualment potenciat per aquesta gran inscripció, la sortida barcelonina del %u2018Rallye Monte-Carlo Historique%u2019 està poblada d'interessants màquines. En aquesta ocasió, la representació aconsegueix una important dimensió, ni més ni menys que 25 marques diferents i la majoria de cotxes mítics que en el passat van regnar en aquesta prova monegasca i en el món dels ral.lis en general. Porsche, Alpine, Ford, Lancia, Fiat, Morris, Volkswagen, Alfa Romeo, BMW, Opel, Volvo, Austin, Renault, Chrysler, Lotus, Citroën, Triumph, Mercedes-Benz, Seat, etcètera, ompliran l'avinguda de la Catedral.

Com sol ser habitual, els Porsche s%u2019enduen el palmell quant a varietat, amb models 356C, 911, 911 S, 911 E, 911 T, 911 SC, 912, 924, 924T i 914-6, un fenomenal museu de la marca d%u2019Stuttgart que farà les delícies dels afeccionats catalans. En aquesta prova tampoc poden faltar els famosos Alpine-Renault 1600, Ford Escort, Mini Cooper, Saab 96, BMW 2002, Lancia Fulvia, Citroën DS21, Fiat 124 Spider, Alfetta i un llarg etcètera.

El model més antic a la sortida de Barcelona serà el Triumph TR2 de 1954 (núm. 306) dels italians Paolo Marcattilj-Francesco Giammarino, els Volvo PV 544 de 1961 de dos tàndems txecs compostos per Christian Klainguti-Werner Pircher (núm. 46) i Diego Schwarzenbach-Mario Tam (núm. 177), i dos cotxes de 1962 amb tripulació monegasca, l'Austin Healey 3000 MkII (núm. 49) de David Stanley-Bernard Northmore i el Renault Dauphine 1093 (núm. 286) de Jean-Philippe Mourenon-Marie-Pierre Mourenon.

Antonio Zanini torna al Ral.li Monte-Carlo
A més de pels seus nombrosos títols, Antonio Zanini passarà a la història per haver estat el primer espanyol a pujar al podi en un ral%u2022li del Campionat del Món, un fet que va succeir precisament en el Ral.li Monte-Carlo de 1977. 39 anys després, Zanini torna a aquesta cursa encara que en la seva versió de regularitat i ho fa amb un cotxe gairebé de museu, el mateix Porsche 911 2.0 amb el qual el 1966 (fa per tant 50 anys), un altre pilot mític, Joan Fernández, va participar en aquesta prova.

A més d'Antonio Zanini-Carlos Beltrán (Porsche 911 2.0 núm. 54), a la sortida barcelonina destacaran altres equips de casa, com Víctor Sagi-Víctor Sagi Jr (Porsche 911 S 2.0 núm. 51), Carles Miró-Ivan Matavacas (Porsche 924 núm. 53) i Giovanni Breda-Secundino Suárez (Lancia Fulvia 1600 HF núm. 105), tots ells amb àmplia experiència en aquest difícil ral%u2022li. Entre la resta de participants també cal comptar amb Tere Armadans-Anna Vives (VW Golf GTI núm. 120), autores d'una gran temporada 2015, així com amb el copilot Eloi Alsina, que oficiarà com a navegant de l'italià Lucca Travagliati (Porsche 911 S núm. 126).

Itinerari de Barcelona
En aquesta 19a edició, la sortida barcelonina del %u2018Rallye Monte-Carlo Historique%u2019 revestirà una singularitat especial. Més enllà de l'extraordinària llista de participants que han triat la Ciutat Comtal com a punt de partida, hi ha el fet que tot just en sortir el ral%u2022li es desplaçarà a la població de Viladrau, a la Plaça Major de la qual hi haurà instal%u2022lat un control de pas. Aquesta particularitat es deu al fet que el RACC ha volgut donar suport al centenari d'aquesta població en la seva relació amb el món del motor, idil%u2022li que va començar el 2 de gener de 1916 amb la Volta motociclista a Catalunya i que amb l'actual Monte-Carlo històric viurà un dels seus punts àlgids.

Després de sortir de l'avinguda de la Catedral, els participants enfocaran el camí de l'AP7 per sortir a Parets, prendre la C17 fins a Tona i es desplaçaran per Sant Miquel de Balenyà fins a Viladrau. A continuació, el ral%u2022li farà uns quilòmetres per la C-25 i s'endinsarà per la Catalunya interior cap a Sant Martí Sapresa, Anglès, La Cellera del Ter, Amer, Olot, Tunels de Capsacosta, Camprodon i Molló per passar a França per Coll d%u2019Ares.

Un ral%u2022li dur
L'itinerari pel país veí, sempre de nit, portarà als cotxes a Amélie-les-Bains-Palalda i Castelnaudary (en les dues poblacions amb control de pas) per realitzar diversos sectors d'enllaç fins a Saint-Chinian, Courthezon i Saint-André-les-Alps, lloc on es reagruparan amb la resta de participants sortits d'altres capitals per efectuar la primera zona de regularitat controlada, %u201CRoquesteron-Bouyon%u201D (18,83 km), i viatjar a continuació fins a Mònaco, on arribaran a partir de les 15.15h del dissabte després de 1.139 km sense pràcticament pausa.

El diumenge 31 de gener es disputarà l'etapa de Classificació entre Mònaco i Valence, el dilluns 1 i dimarts 2 de febrer les dues parts de l'etapa Comuna, amb inicis i parada intermèdia a Valence i final de la mateixa a Mònaco, i el dimarts 2 i dimecres 3 l'etapa Final, sempre amb Mònaco com a centre neuràlgic d'una etapa nocturna que vol emular a la famosa nit del Turini. L'arribada al podi, situat enfront de la dàrsena sud del port de Mònaco, està prevista a partir de les 2.10h de la matinada.