motorsport

Monte-Carlo Historique

Gran expectació a la sortida barcelonina del Rallye Monte-Carlo Historique

29/01/2016

99 vehicles clàssics, amb tripulacions d'11 països, surten des de l'avinguda de la Catedral en la 19 edició del ral.li de regularitat per excel·lència

Barcelona, 29 de gener de 2016. Un total de 99 cotxes eren 100 per un ha tingut una incidncia- han pres la sortida des de l'avinguda de la Catedral de Barcelona en la 19a edici del Ralli Monte-Carlo Histric, la prova de regularitat ms important d'Europa en la qual participen autombils clssics que en el seu moment van realitzar la prova homloga en la seva vessant de velocitat. El parc tancat ha quedat format en aquesta mateixa ubicaci a les 13.30 hores i els vehicles han anat sortint a partir de les 18 hores, amb 14 de les tripulacions compostes per equips espanyols, amb Antonio Zanini (Porsche) com a gran abanderat dels mateixos.

Una zona de sortida molt concorreguda
Donant la sortida als participants han estat presents en aquest acte moltes autoritats: Josep Mateu, President del RACC; Carlos Gracia, President de la Real Federacin Espaola de Automovilismo; Ivan Tibau, Secretari General de lEsport (Generalitat de Catalunya); Marta Carranza, Comissionada d'Esports (Ajuntament de Barcelona); i Aman Barfull, Director de l'rea Esportiva del RACC, entre daltres.

El primer dels participants que ha descendit del podi barcelon ha estat lAutobianchi A112 Abarth de Sbastien Chardonnet/Christian Van Hecke (nm. 2), que ha sortit puntualment a les 18.00 hores, desprs de romandre bona part del dia en aquesta localitzaci en rgim de parc tancat, zona que ha estat visitada per centenars d'afeccionats i curiosos. A continuaci i a un cotxe per minut, han partit la resta de 98 inscrits, en una bonica caravana multicolor.

Com tots els anys, encara que aquesta vegada potenciat per la quantiosa inscripci, el parc tancat ha contingut interessants mquines, representant a 25 marques diferents i entre elles les dels cotxes mtics que en el passat van regnar en aquesta prova monegasca i al mn dels ral.lis en general: Porsche, Alpine, Ford, Lancia, Fiat, Morris, Volkswagen, Alfa Romeo, BMW, Opel, Volvo, Austin, Renault, Chrysler, Lotus, Citron, Triumph, Mercedes-Benz, Seat, etctera.

Aquest esdeveniment, organitzat per 14a vegada consecutiva pel RACC, ha estat el punt de partida per dirigir al centenar dinscrits fins a la ciutat francesa de Saint-Andr-Les-Alps, on es reuniran amb els sortits d'altres ciutats europees per disputar la primera zona de regularitat controlada (Roquesteron-Bouyon, a partir de les 12.26 hores de dissabte 30). Els altres 213 participants hauran arrencat de quatre localitats diferents: Bad Homburg (Alemanya), Oslo (Noruega), Reims (Frana) i Glasgow (Gran Bretanya); una vegada reunits tots els cotxes seguiran fins a Mnaco, lloc on a la tarda del mateix dissabte finalitzar aquesta etapa de concentraci, sent els barcelonins els ltims en arribar, per estructura de cursa, a Quai Albert 1r (18.48h). En els dies posteriors, es disputaran les etapes de classificaci, comuna i final, i la prova sacabar a Mnaco durant la matinada del dimecres, 3 de febrer.

Un Triumph de 1954, el model ms antic
El model ms antic de la sortida de Barcelona ha estat el Triumph TR2 de 1954 (nm. 306) dels italians Paolo Marcattilj-Francesco Giammarino; els Volvo PV 544 de 1961 de dos tndems txecs compostos per Christian Klainguti-Werner Pircher (nm. 46) i Diego Schwarzenbach-Mario Tam (nm. 177); i dos cotxes de 1962 amb tripulaci monegasca, l'Austin Healey 3000 MkII (nm. 49) de David Stanley-Bernard Northmore i el Renault Dauphine 1093 (nm. 286) de Jean-Philippe Mourenon-Marie-Pierre Mourenon.

Antonio Zanini, Juan Fernndez i el Porsche 911 2.0
La participaci d'Antonio Zanini, defensant els colors de Nou Onze Team i Rally Costa Brava, ha creat una gran expectaci en significar el seu retorn al Monte-Carlo, un ralli que va crrer per ltima vegada fa 39 anys aconseguint la 3a posici absoluta, primer podi d'un pilot espanyol en el Campionat del Mn de Ral.lis. Per el realment entranyable ha estat la imatge gaireb fuga que alguns privilegiats han pogut contemplar en directe: Juan Fernndez, que va realitzar la prova el 1966, fa just mig segle, amb la mateixa unitat Porsche 911 2.0 que avui ha tornat a posar en competici Zanini, no s'ha perdut la cita, i tots dos han protagonitzat la imatge del dia amb una encaixada davant aquesta mquina, una estampa possiblement irrepetible i que resumeix mig segle de ral.lis al nostre pas.

A ms d'Antonio Zanini-Carlos Beltrn (Porsche 911 2.0 nm. 54), en la sortida barcelonina han destacat altres equips de casa, com Vctor Sagi-Vctor Sagi Jr (Porsche 911 S 2.0 nm. 51), Carlos Mir-Ivan Matavacas (Porsche 924 nm. 53) i Giovanni Breda-Secundino Surez (Lancia Fulvia 1600 HF nm. 105), tots ells amb mplia experincia en aquest difcil ralli. Tamb han rebut molta atenci i mostres d'afecte Tere Armadans-Anna Vives (VW Golf GTI nm. 120), autores d'una gran temporada 2015 i que afronten el seu primer Monte-Carlo, aix com el copilot Eloi Alsina, que oficia com a navegant de l'itali Lucca Travagliati (Porsche 911 S nm. 26).

Viladrau, primer punt important en el recorregut
Desprs de sortir des de l'avinguda de la Catedral barcelonina, els participants han enfocat el cam de l'AP7 per sortir a Parets del Valls, prendre la C17 fins a Tona i desplaar-se per Sant Miquel de Baleny, Seva i Viladrau, poblaci on resideix Antonio Zanini i en el qual ha estat profeta a la seva terra, ja que la poblaci del Montseny ha acollit un control de pas en plena Plaa Major. Aquesta particularitat es deu al fet que el RACC ha volgut donar suport al centenari de la poblaci gironina en la seva relaci amb el mn del motor, un idilli que va comenar el 2 de gener de 1916 amb la Volta motociclista a Catalunya i que amb l'actual Monte-Carlo histric viu un dels seus punts lgids, que culminar amb la inauguraci el diumenge 31 de gener de l'exposici permanent 'Viladrau, 100 Anys de Motor'.

Desprs de Viladrau, a continuaci el ralli fa un breu recorregut per la C-25 per endinsar-se per la Catalunya interior cap a Sant Mart Sapresa, Angls, La Cellera del Ter, Amer, Olot, Tnels de Capsacosta, Sant Pau de Seguries, Camprodon i Moll per passar a Frana per Coll dAres.