motorsport

Monte-Carlo Historique

Multitudinària sortida d'un Ral·li Monte-Carlo més històric que mai

27/01/2017

102 equips surten del podi barceloní per afrontar 5 dies de regularitat

El ral·li celebra la 20a edició històrica, 15 d'elles sortint des de Barcelona
El protagonisme se lendú Seat i l'equip Cañellas-Ferrater als 40 anys del seu podi
Jean Ragnotti (Renault 8 Gordini), un altre dels grans protagonistes

Barcelona, 27 de gener de 2017. A les 16:30 hores d'aquesta tarda i des del podi instal·lat al Moll de la Marina del Port Olímpic de Barcelona, un total de 102 inscrits en el Rallye Monte-Carlo Historique han iniciat la seva participació a la XX edició d'aquesta prova de regularitat, considerada la més important del món dins lespecialitat i en la qual només s'admeten vehicles clàssics que hagin pres part des del 1955 fins al 1980 en la versió de velocitat del mític ral·li monegasc.

A més de la multitudinària participació, la sortida ha tingut un atractiu afegit al complir-se els 35 anys dençà que la Ciutat Comtal va ser per primera vegada lloc de sortida de la versió de velocitat d'aquest ral·li (1982). Una altra efemèrides ha fet que el Moll de la Marina s'omplís de públic: la celebració dels 40 anys justos de l'important resultat en aquesta cursa de SEAT Competició, amb el podi que van aconseguir lany 1977 Antonio Zanini i Juan José Petisco i la quarta plaça de Salvador Cañellas i Daniel Ferrater, tots dos equips a bord de sengles 124-1840 del Grup 4. Els propis Cañellas i Ferrater han baixat del podi barceloní amb un 124 molt similar al d'aquella mítica ocasió, amb la decoració i el mateix nombre que lany 1977. Tota una rememoració amb la total implicació de SEAT i la seva divisió de Cotxes Històrics, que han convertit l'esdeveniment en una autèntica festa.

Cañellas-Ferrater, molt ovacionats, han estat els desens en creuar el podi i el primer tàndem espanyol a sortir. El vehicle que ha obert la prova ha estat lAlpine-Renault A110 1600 S núm. 1 (1973) de l'equip suís format per Daniele Perfetti i Ronnie Kessel. Seguidament, tota una delegació de cotxes de procedència francesa han anat baixant, entre els quals hi havia, ni més ni menys, que un guanyador del Monte-Carlo de velocitat, Jean Ragnotti, que amb Sébastien Delanney (núm. 8) encapçalava la nombrosa participació de Renault 8 Gordini del 1969, amb Manu Guigou-Jean-Pierre Prévost (núm. 5), Michel Leclère-Michel Duvernay (núm. 12) i Guillaume Chancel-François Paul Forgeoux (núm. 14).

El vehicle més antic que ha baixat la rampa instal·lada pel RACC al Moll de la Marina ha tingut tripulació espanyola i el públic ha hagut d'esperar fins al tancament de la sortida per veurel circular (penúltim). Es tractava del MG A núm. 326 del 1958 de Ramon Espinet-Jordi Mestre. Abans han sortit la resta de tripulacions que han triat Barcelona per dirigir-se a Mònaco, fins i tot sis equips procedents de l'Argentina, quatre formats íntegrament per dones, i fins a catorze duets espanyols incloent Espinet-Mestre, amb grans especialistes de la regularitat pels clàssics com Víctor Sagi-Víctor Sagi jr (Porsche 911 S núm. 26 del 1968), Rafael Fernández-Julen Martínez-Huarte (Lancia Fulvia HF 1.6 núm. 30 del 1970), Giovanni Breda-Secundino Suárez (Lancia Fulvia HF 1.6 núm. 108 del 1971), Felipe Rigat-Sebastià Gispert (BMW 1602 núm. 111 del 1977), Tere Armadans-Anna Vives (Volkswagen Golf GTI núm. 167 del 1979), etcètera.

A més a més de Barcelona, avui han marxat també 135 vehicles des de Reims (França) i 59 més des de Bad Homburg (Alemanya); el dimecres dia 25 van partir 11 equips des de Lisboa (Portugal) i 9 des de Glasgow (Gran Bretanya), i el dijous 10, des de Copenhaguen, completant al costat d'Estocolm les set ciutats triades per donar sortida a la mítica prova de regularitat per als clàssics.

Tots els cotxes sortits des dels llocs detallats tindran ara un punt de trobada comuna: Digne-les-Bains, ciutat on els procedents de Barcelona accediran després d'un recorregut d'enllaç de 856 km i una sèrie de controls. Atès que els vehicles sortits des de la capital catalana hauran de fer la ruta, com la resta d'itineraris de concentració a una mitjana preestablerta, l'hora d'arribada d'aquests a l'enclavament francès està prevista a partir de les 10 hores del dissabte 28 de gener.

El RACC, 15 anys donant forma a aquesta cerimònia de sortida
Durant tot el dia, un gran nombre de curiosos i afeccionats al món del motor i els ral·lis s'han donat cita al Moll de la Marina una ubicació diferent a la de les últimes sortides però que també shavia utilitzat anteriorment pel RACC, per viure un esdeveniment que es repeteix any rere any des de fa 15 edicions.

Després de les verificacions administratives i tècniques, al punt del migdia ha quedat format el parc tancat d'exposició, compost pels 102 vehicles citats, tots ells molt ben conservats i preparats per un ral·li amb un llarg itinerari que inclou, a més de l'etapa de concentració, una altra de classificació el diumenge 29, una de comuna els dies 30 i 31 i l'etapa final que tancarà la prova durant la matinada del 31 a l'1 de febrer, de nou amb la capital del principat com a centre neuràlgic. Després de la disputa, fa només una setmana, del Monte-Carlo de velocitat, amb el qual es comparteixen alguns trams, els equips esperen trobar condicions meteorològiques especialment adverses, amb neu i gel que pot dificultar molt la conducció i el poder complir amb les mitjanes marcades.

Amb 1.049 km d'etapa de concentració des de Barcelona fins al parc tancat de Mònaco, l'itinerari per la capital catalana passa per la B10 direcció a Girona, per prendre a continuació la C33, sortir a Parets per prendre la C17 passant per Vic, Ripoll, Ribes de Freser, Collada de Toses i Puigcerdà, entrant a França per Bourg-Madame.

Donant la sortida barcelonina als participants ha estat present el President del RACC, Josep Mateu, que ha estat acompanyat pel Comissionat dEsports de lAjuntament de Barcelona, David Escudé; i el President de la Federació Catalana d'Automobilisme, Joan Ollé.

La sortida barcelonina del Rallye Monte-Carlo Historique, ha comptat amb la col·laboració especial de l'Ajuntament de Barcelona, de lAgència Catalana de Turisme i la marca Catalunya, Caves Mestres i el diari esportiu Sport.

Tota la informació de la sortida barcelonina a motorsport.racc.es i a www.jas.es
Tota la informació sobre el XX Rallye Monte-Carlo Historique a www.acm.mc