motorsport

Noticias

Barcelona: Sortida del Ral.li Monte-Carlo Històric divendres, 27 de gener, 16.30h

13/01/2017

105 equips creuaran el podi, instal.lat al Moll de la Marina, per iniciar un dur periple de sis dies de competició

El divendres 27 de gener sortirà des de Barcelona, per quinzena vegada consecutiva i organitzat pel RACC, el Rallye Monte-Carlo Historique. La de Barcelona serà una de les set sortides des d'on començarà aquesta mítica prova de regularitat pels clàssics, la més important del calendari i la que registra una inscripció més gran. Barcelona és la segona ciutat que més atreu als participants, amb 105 cotxes partint des del podi que, en aquesta edició, canvia demplaçament: el Moll de la Marina, al Port Olímpic de Barcelona.

En aquesta ocasió, a més a més de la multitudinària participació, lacte té com a atractiu afegit que se celebraran els 35 anys que la Ciutat Comtal va ser per primera vegada lloc de sortida de la versió de velocitat d'aquest ral·li (1982), així com els 40 anys de l'important resultat de SEAT Competició, amb el podi d'Antonio Zanini i Juan José Petisco i la quarta plaça de Salvador Cañellas i Daniel Ferrater, tots dos equips a bord d'un 124-1840 de Grup 4. Aquest any 2017, Cañellas-Ferrater partiran des del podi barceloní amb el mateix nombre que en aquella mítica edició de 1977, el 18, i amb una decoració totalment fidedigna a la d'aquell any, tot això per rememorar aquesta fita i gràcies a la implicació de SEAT i a la seva divisió de Cotxes Històrics.

Ciutat de referència
Reservat exclusivament a vehicles que van ser inscrits al mític Monte-Carlo de velocitat entre 1955 i 1980, aquesta 20 edició de la versió històrica del ral·li reuneix a 330 inscrits, dels quals 105 partiran de Barcelona, la ciutat amb més participants després de Reims (França), que compta amb 135. En aquesta ocasió també hi ha altres cinc sortides oficials més: Estocolm, Glasgow, Lisboa, Copenhaguen i Bad Homburg.

Tots els cotxes sortits des dels set llocs detallats tindran un punt de trobada comú: Digne-les-Bains, ciutat on els procedents de Barcelona accediran després d'un recorregut d'enllaç d'uns 800 km i una sèrie de controls. Atès que els vehicles sortits des de la capital catalana hauran de fer la ruta, com la resta d'itineraris de concentració, a una mitjana preestablerta, l'hora d'arribada d'aquests participants a l'enclavament francès està prevista a partir de les 10 hores del dissabte 28 de gener.

A partir d'aquí s'iniciarà un recorregut comú per a tots, amb la disputa de la primera zona de regularitat i un nou recorregut d'enllaç que els conduirà aquest mateix dia al parc tancat de Mònaco, des d'on tots els cotxes disputaran la prova en qüestió, entre el diumenge 29 de gener i el dimecres 1 de febrer.

Al Moll de la Marina
Com succeeix cada any, Barcelona tornarà a viure l'especial atmosfera que desprèn el Monte-Carlo Històric, en aquesta ocasió traslladada a un escenari més ampli tenint en compte els 105 vehicles inscrits: El Moll de la Marina del Port Olímpic de Barcelona. L'hora de sortida també s'avança, baixant el primer vehicle del podi a les 16.30 h per enfilar cap a la B10 i C33, per abandonar aquesta via ràpida a Parets del Vallès (sortida 14) i prendre la C17 direcció Vic, Ripoll i Ribes de Freser (N-152) per arribar a Puigcerdà i entrar a França per Bourg-Madame, on estarà instal·lat el primer control de pas. A continuació, els participants es dirigiran a Castelnaudary, on hi haurà un control horari.

Gran participació des de Barcelona
El vehicle que sortirà en primer lloc des del Moll de la Marina de Barcelona, puntualment a les 16.30h, serà lAlpine-Renault A110 1600 S núm. 1 (1973) de l'equip suís format per Daniele Perfetti i Ronnie Kessel. La resta de cotxes creuaran el podi a partir d'aquest moment en intervals d'un minut. Entre els pilots que sortiran des de la Ciutat Comtal hi ha un guanyador del Monte-Carlo de velocitat, Jean Ragnotti, que amb Sébastien Delanney (núm. 8) encapçalarà una nombrosa participació de Renault 8 Gordini de 1969, amb Alain SerpaggiJean Pierre Prévost (núm. 5), Michel Leclère-Michel Duvernay (núm. 12) i Guillaume Chancel-François Paul Forgeoux (núm. 14).

Dels 105 equips cal destacar la presència de 6 duets procedents d'Argentina, altres 4 tripulacions completament femenines i 14 d'espanyoles. Entre aquests, Salvador Cañellas-Daniel Ferrater (Seat 124 Especial núm. 18 de 1975) acapararan lògicament l'atenció dels afeccionats. També hi haurà Víctor Sagi-Víctor Sagi jr (Porsche 911 S núm. 26 de 1968), Rafael Fernández-Julen Martínez-Huarte (Lancia Fulvia HF 1.6 núm. 30 de 1970), Giovanni Breda-Secundido Suárez (Lancia Fulvia HF 1.6 núm. 108 de 1971), Felipe Rigat-Sebastià Gispert (BMW 1602 núm. 111 de 1977), etc. Menció especial per l'equip íntegrament femení Nenes Team, compost per Tere Armadans-Anna Vives (Volkswagen Golf GTI núm. 167 de 1979).

El vehicle més antic que baixarà la rampa instal·lada pel RACC al Moll de la Marina estarà precisament ocupat per pilots espanyols: el MG A núm. 326 de 1958 de Ramon Espinet-Jordi Mestre. Com cada any, el Ral·li Monte-Carlo Històric és un molt bon moment per comprovar el bon estat de salut dels ral·lis clàssics. En la sortida barcelonina estarà present una variada mostra de marques i models: Alpine-Renault, Porsche de tots els tipus, Lancia Stratos, Fiat 124 Coupé, Renault 8 Gordini, Lancia Fulvia HF, Mini Cooper, Mercedes-Benz 220, Alfa Romeo GTV, Ford Escort i Mustang, Opel Kadett, Austin Healey, BMW 2002, etc.

Festa amb magnificència de SEAT
El primer equip espanyol a prendre la sortida serà de luxe. 40 anys després de la gesta de 1977, un d'aquells equips, Salvador Cañellas i Daniel Ferrater, ho farà amb un cotxe pràcticament igual al d'aquell any, un Seat 124 Especial 1800, amb la típica pintura amb colors negre i groc per la qual van rebre el sobrenom de taxis, i amb les publicitats i tots els matisos idèntics als de fa quatre dècades. L'equip SEAT Vehículos Históricos alinearà altres dos cotxes, un Seat 1430-1600 per als periodistes Fernando Gómez-Blanco i Juan Collín i un Seat 127 per a Francisco Hernández i Eloi Alsina.