motorsport

Noticias

Nil Solans, Campió del Món de WRC3

23/08/2017

Nil Solans Baldó, pilot RACC de 25 anys natural de Matadepera, va aconseguir diumenge passat, a Alemanya, el seu primer títol mundial en proclamar-se campió de la categoria WRC3 gràcies a les seves victòries a Sardenya i Polònia, la segona plaça assolida a Còrsega, Portugal i Finlàndia i la tercera en el recent Ral·li d'Alemanya.

Un expedient brillant per al jove barceloní que en els anys 2015 i 2016 guanyava també les GSeries (curses sobre gel a Andorra) dins de la seva etapa de formació, comptant també amb dues victòries al costat del seu habitual copilot, Miquel Ibàñez, en el Campionat d'Espanya de Ral·lis sobre Terra, concretament a Cervera i Riolobos el 2014 amb un Mitsubishi Lancer Evo X. Qualitats no li falten a Nil, al RallyRACC podria certificar l'altre títol pel qual està lluitant en el mundial, el JWRC.

Sorprès amb el títol de WRC3 tenint en compte que l'objectiu inicial semblava el JWRC?
No, perquè realment són dos campionats en els quals competim amb el mateix cotxe, el Ford Fiesta R2T i gairebé els mateixos ral·lis excepte Portugal, que va ser on ens vam adonar que teníem opcions d'aconseguir el títol, encara que sí que és veritat que aquest triomf ha arribat abans de l'esperat, donat que no esperàvem aconseguir-lo a Alemanya.

En què ha canviat aquell Nil Solans que començava en el mundial de 2014 amb l'actual?
Ara tinc força més experiència i com a persona he madurat moltíssim, la qual cosa es nota en cada ral·li al que acudim.

Has passat ja pel mundial, pels Campionats d'Espanya d'asfalt i de terra i, fins i tot pel certamen francès, però potser no has donat els que podrien ser considerats com a passos naturals per a un pilot jove que comença a competir. Quines raons et porten a orientar-te tan clarament cap al mundial?
És clar que molta gent pensava que ens equivocàvem, però nosaltres érem conscients que teníem unes qualitats que havíem d'explotar i aprofitar. Els pilots de ral·lis que estan en el mundial ja tenen una edat i atresoren una experiència que a nosaltres ens faltava. Si haguéssim seguit aquest camí més lògic, començant per exemple en el Volant RACC, passant després a la Copa Suzuki Swift i posteriorment al nacional de ral·lis, crec que fins als 30 anys no tindríem l'oportunitat d'estar en el Campionat del Món i això per nosaltres seria massa tard. Per tots aquests motius vam enfocar el nostre objectiu cap al WRC des de l'inici.

Creus que aquest títol et pot obrir portes a nivell de patrocinadors?
Sí, això sempre ajuda ja que no és el mateix escoltar a un noi de 25 anys que et diu que ho fa molt bé que un que arriba com a Campió del Món. La percepció per al possible suport que puguis rebre és molt diferent.

Has intentat formar-te en totes les superfícies, inclòs gel i neu, en quin et sents més còmode i per què?
No ho sé, m'agraden molt totes, conduir en general m'apassiona, així que és complicat triar-ne una. En el meu cas gaudeixo més en asfalt que en terra. Aquesta sensació d'anar ràpid sobre l'asfalt m'encanta, però en el gel també em sento còmode, tant amb cotxe com amb moto, tot i encara no haver pogut fer cap ral·li sobre aquesta superfície.

Hi ha algun pla de cara a la propera temporada o esperaràs a que finalitzi aquesta?
Anem a intentar acabar l'actual a veure com acaba el RallyRACC, on ens juguem el poder realitzar tres curses més amb un Ford R5 el 2018, a més del títol en el JWRC.