motorsport

Volant RACC. Notícies

Selecciona idioma:

 

2n Rally Catalunya Històric: Guanyen Josep Viaplana i Carles Jiménez (Seat Ibiza)

04/03/2018

Primera victòria absoluta de SEAT Coches Históricos

L'equip format per Josep Viaplana i Carles Jiménez (Seat Ibiza GLX 1.5, 1984) ha estat el vencedor absolut del 2n Rally Catalunya Històric "Trofeu Dues Catalunyes", la prova de regularitat per a cotxes clàssics organitzada pel RACC. Han completat el podi l'únic equip cent per cent femení participant, compost per Tere Armadans i Anna Vives (VW Golf GTi, 1979), i un altre tàndem de grans especialistes en regularitat com són David Nogareda-Sergi Giralt (Porsche 911 Carrera RS 2.7, 1973).

"És tan increïble com inesperat per mi", deia el periodista especialitzat en motor Josep Viaplana, en acabar la prova com a guanyador. "Haver fet aquest ral·li amb un copilot professional com Carles Jiménez m'ha facilitat molt les coses i cal agrair a SEAT el disposar d'un cotxe com el nostre Ibiza, que ha funcionat meravellosament, sent un altre factor determinant per a la victòria. Em fa content poder correspondre a la marca que ha confiat en nosaltres amb aquest triomf".

Aquesta segona edició ha constat de dues etapes, amb 14 trams diferents i més de 636 quilòmetres que han hagut de superar els 49 participants que el divendres van baixar del podi de sortida de l'avinguda de la Catedral de Barcelona. El recorregut d'aquest ral·li ha estat lineal, primer en sentit ascendent fins al sud de França i posteriorment de retorn cap a Barcelona, on aquesta passada nit es va posar punt final en arribar a l'hotel Hilton Diagonal Mar. En la prova han estat admesos vehicles fabricats fins a 1986, sent el cotxe més antic un Porsche 356 C de 1964, precisament la marca més representada amb 21 unitats de diversos models competint.

La prova ha transcorregut amb una meteorologia favorable per a l'actuació dels pilots i copilots, només una mica de neu esperava en algun recòndit paratge del tram Collsaplana'. El ral·li ha romàs fidel en tot moment a la seva caracteristica Premium per les facilitats i comoditat que ha ofert a tots els seus participants. El 2n Rally Catalunya Històric "Trofeu Dues Catalunyes" ha comptat amb el patrocini d'Andbank i Hilton Diagonal Mar Barcelona i el suport de l'Ajuntament de Barcelona, Blunik, BRM Chronographes, Caves Mestres, Vallespir Retro Courses i els mitjans de comunicació Sport i AutoSport Hebdo.

Una primera etapa amb sis vencedors de tram
La sortida va tenir lloc divendres passat 2 de març a les 14.45 hores, obrint la cursa els guanyadors de l'anterior edició, Carles Miró-Ivan Matavacas (Porsche 911 SC, 1981). La primera etapa tenia 6 trams i en el primer d'ells, Rocafort', destacava el BMW 323i de 1981 de Joan Pedragosa-Josep Beltri. Les dues especials següents, Talamanca' i L'Estany' disputades abans de l'esperat reagrupament de Can Jubany, veien imposar-se respectivament al veterà pluricampió Salvador Cañellas, copilotat aquesta vegada per Jordi Parro (Seat 124 D especial 1800, 1975), i a l'especialista gallec que va ser un dels protagonistes en 2017, José Manuel López-Gerard Ferrés i el seu VW Scirocco GTI de 1980.

Cañellas liderava la participació de l'Equip SEAT Coches Históricos, formació que presentava cinc tàndems. Encara que Cañellas-Parro aconseguien ser els millors en algun tram, la regularitat general donava com a líders del ral·li a un altre duet de la formació, el compost per Josep Viaplana-Carles Jiménez, que ja col·locaven el seu Ibiza 1.5 a la primera posició de la general acumulada a partir del segon tram.

Aquesta privilegiada posició ja no l'abandonarien Viaplana-Jiménez durant aquest primer dia (i en realitat durant tot el ral·li), arribant líders provisionals al final de la primera etapa, situada a l'Hotel Mas Solà de Santa Coloma de Farners. Pel camí s'havien disputat Sant Julià', que va ser per Miró-Matavacas; Collsaplana', en el que van guanyar Nogareda-Giralt (Porsche 911 2.7 RS, 1973); i Cladells', on s'imposaven els líders, Viaplana-Jiménez.

Al final de la 1a etapa, Viaplana-Jiménez avantatjaven per mínimes diferències a Nogareda-Giralt, Armadans-Vives, Cañellas-Parro i Francesc i Joaquim Segú (VW Golf GTi MKII, 1984), sent Miró-Matavacas sisens. L'etapa es tancava amb sis pilots diferents guanyant algun dels sis trams disputats, la qual cosa demostra l'oberta que estava la classificació en aquests moments.

Segona etapa, domini de principi a fi de SEAT
El segon dia el formaven vuit trams, dos d'ells a l'altre costat de la frontera, i amb més de 415 km de recorregut per davant. L'ordre de sortida el va marcar la classificació general després del tram cinquè, per la qual cosa Viaplana-Jiménez eren els primers a creuar l'arc de sortida en direcció Les Serres'. Aquest tram el guanyaven Josep M. Molas-Ramon Ferrés (Ford Escort RS2000, 1978). Seguia l'especial Les Encies' en la qual s'imposaven Nogareda-Giralt, i Capsacosta', que era per Jordi Fanlo-Isabel Gràcia (Porsche 911 SC, 1982), per davant de Cañellas-Parro i Viaplana-Jiménez, que mantenien el liderat provisional.

En realitat i des del segon tram Josep Viaplana-Carles Jiménez no abandonarien mai la primera posició encara que les diferències entre els primers equips eren mínimes, donat els molts equips qualificats que els perseguien, però és de destacar el control que els futurs vencedors van saber imprimir a la competició.

El primer tram gal era La Forge del Mitg', es repetia de l'any anterior i era el previ al dinar que va tenir lloc en el fantàstic camp de golf de La Domaine de Falgos. Amb 10 trams disputats i en plena parada per dinar, els cinc primers eren Viaplana-Jiménez, Armadans-Vives, Nogareda-Giralt, Sagi-Sagi i Segú-Segú, tots ells en 6 punts.

Quedaven només quatre trams fins arribar al final de Barcelona. En el segon tram francès, Col de Sous', s'imposaven Pedragosa-Beltri; a Les Lloses-Alpens', Miró-Matavacas; en la virada La Costa dels Gats', Viaplana-Jiménez; i en el tram que tancava el ral·li, La Guàrdia', l'escratx l'aconseguien Armadans-Vives. Totes aquestes alternatives demostren que el 2n Rally Catalunya Històric "Trofeu Dues Catalunyes" ha sigut un ral·li competit que en realitat podia haver guanyat qualsevol d'aquests equips protagonistes.

A l'arribada al parc tancat de l'Hotel Hilton Diagonal Mar Barcelona, la general donava una merescuda victòria per a Josep Viaplana-Carles Jiménez, únic equip a més que aconseguia tres escratx, seguits de Tere Armadans-Anna Vives, David Nogareda-Sergi Giralt, Víctor Sagi-Víctor Sagi i Carles Miró-Ivan Matavacas. Isidre López, responsable de SEAT Coches Históricos, resumia eufòric aquesta gesta dels seus pilots i copilots: "Hem guanyat amb un cotxe de sèrie, equipat amb cobertes de sèrie i amb un pilot que no és habitual en la regularitat. Això confirma el que ja sabíem, que aquesta especialitat està oberta a amateurs i professionals i tots ells tenen opcions. Això és precisament el que dóna èxit a un ral·li com el que ha plantejat el RACC".

Després del sopar de gala es va procedir al repartiment de premis, que van ser lliurats per Josep Mateu, president del RACC i participant en el ral·li; Xavier Pérez, director general del RACC i així mateix participant; Gabi Arranz, responsable d'esdeveniments de l'IBE; Joachim Hartl, director de Hilton per a la península Ibèrica; Gerard Domingo, managing director d'Andbank, entre altres personalitats. A més dels nombrosos trofeus als vencedors del ral·li o de les diferents categories, tots els participants que van acabar el ral·li van obtenir el seu reconeixement amb el trofeu Finisher'.

Aman Barfull, director de l'Àrea Esportiva del RACC, confirmava que el Rally Catalunya Històric "Trofeu Dues Catalunyes" es troba en un camí ben marcat i amb un evident futur: "Tots els participants han destacat que els mesuraments dels trams i que el ritme que imposava l'itinerari eren perfectes, la qual cosa ha contribuït al fet que les classificacions siguin tan apretades i que hàgim pogut celebrar una edició magnífica. Tot això ens complau per seguir avançant en aquest camí de ral·li Premium i de qualitat".

Classificació final 2n Rally Catalunya Històric "Trofeu Dues Catalunyes"
1-Josep Viaplana-Carles Jiménez (Seat Ibiza GLX 1.5, 1984), 26,6 punts
2-Tere Armadans-Anna Vives (Volkswagen Golf GTi, 1979), 30 punts
3-David Nogareda-Sergi Giralt (Porsche 911 Carrera RS 2.7, 1973), 33,1 punts
4-Víctor Sagi-Víctor Sagi Jr (Porsche 911 S, 1968), 33,3 punts
5-Carles Miró-Iván Matavacas (Porsche 911 SC, 1981), 33,9 punts
6-Joan Pedragosa-Josep Beltri (BMW 323i E21), 1981), 36,7 punts
7-Salvador Cañellas-Jordi Parro (Seat 124 D especial 1800, 1975), 37 punts
8-Francesc Segú-Joaquim Segú (Volkswagen Golf GTi, 1984), 37,4 punts
9-Marcel.lí Martí-Carles Datsira (Mini Cooper 1300, 1974), 46,9 punts
10-Joan Rollán-Álvaro Rollán (Porsche 911 T 2.2, 1970), 49 punts
11-Anthony Guillemat-Christophe Cruzet (F/Porsche 911 SC Gr.4, 1981), 54,2 punts
12-Serge Adriaens-Freddy Moors (B/Porsche 911 Carrera 2.4, 1972), 55 punts
13-Gonzalo Mateo-Jessica Nebra (BMW 2002 Tii, 1972), 56,7 punts
14-Vicenç Aguilera-Elisabeth Aguilera (Seat Ibiza GLX 1,5, 1984), 66,5 punts
15-Carles Pascual-Pol Pascual (Porsche 911 Carrera 3.2, 1984), 68,4 punts
Etc fins a 49 participants

Guanyadors per Classe
Guanyador Classe F: Javier Franco-Albert Franco (Porsche 356 C, 1964)
Guanyador Classe G: Víctor Sagi-Víctor Sagi Jr (Porsche 911 S, 1968)
Guanyador Classe H: David Nogareda-Sergi Giralt (Porsche 911 RS 2.7, 1973)
Guanyador Classe I: Tere Armadans-Anna Vives (Volkswagen Golf GTi, 1979)
Guanyador Classe J: Josep Viaplana-Carles Jiménez (Seat Ibiza GLX 1.5, 1984)
Guanyador Classe K: Josep Mora-Llorenç Camprubí (BMW 316, 1985)

Trofeus Especials
Equips estrangers: Anthony Guillemat-Christophe Cruzet (F/Porsche 911 SC Gr.4, 1981)
Equip mès veterà: Manel Ramírez-Joan Martín (Ford Capri II XL 1.6, 1975)
Vehicle més antic: Javier Franco-Albert Franco (Porsche 356 C, 1964)
Socis RACC: Josep Viaplana-Carles Jiménez (Seat Ibiza GLX 1.5, 1984)