motorsport

Volant RACC. Notícies

Selecciona idioma:

 

3r Rally Catalunya Històric-Rally de Les Caves: Salvador Cañellas i SEAT, tornen a guanyar 46 anys després

03/03/2019

L'històric guanyador de 1973 repeteix gesta, aquesta vegada amb Carles Jiménez de copilot

L'equip format per Salvador Cañellas-Carles Jiménez (SEAT 124 Especial 1800) ha aconseguit el triomf absolut en la tercera edició del Rally Catalunya Històric-Rally de Les Caves, prova de regularitat per a vehicles clàssics que s'ha disputat al llarg del cap de setmana sota organització del RACC. La prova ha tingut un desenvolupament de 610 km de recorregut, dels quals 152,87 han correspost a 14 especials de regularitat, totes elles diferents i en carretera tancada.

Encara que la sortida (av. de la Catedral) i l'arribada (Hotel Hilton Diagonal Mar) han tingut com a marc la ciutat de Barcelona, l'itinerari competitiu de regularitat s'ha disputat per les comarques de l'Anoia, Bages, Alt Camp, Alt i Baix Penedès i Conca de Barberà, utilitzant-se part de les carreteres per on va circular en la seva època el mític Rally de Les Caves i actualment ho fa el RallyRACC del mundial.

41 equips van ser els que finalment prenien la sortida el divendres amb alguns noms realment famosos, com el futur guanyador, Salvador Cañellas (Seat 124-1800), pilot que el 1973 va anotar el seu nom de guanyador en el Rally Catalunya-Rally de Les Caves, en aquella època de velocitat, i Antonio Zanini (Simca 1200 Ti), triomfador ni més ni menys que en cinc edicions d'aquesta mateixa cursa en la dècada dels 70 i 80.

Divendres amb guanyadors diferents en cada tram
El primer dia el ral·li es componia de sis trams, dos d'ells nocturns. José Manuel López-Gerard Ferrer (VW Scirocco) eren els que superaven "Font-Rubí" amb menor puntuació i s'erigien per tant com a primers líders. A "La Llacuna" els millors eren Carles Miró-Ivan Matavacas (Porsche 911 SC) encara que Juan Pedro García-Sergi Giralt (Autobianchi A-112 Abarth) aconseguien col·locar-se líders, posició que mantindrien a Querol', tram que va guanyar el tàndem Jordi Martí-Joan Martí (Ford Escort 2.0). Les alternatives al capdavant eren constants i en "La Joncosa de Montmell" es produïa un empat en el primer lloc, amb Tere Armadans-Anna Vives (VW Golf GTI) i Joan Pedragosa-Josep Beltri (BMW 318i E21) i, a més, amb un nou líder: Salvador Cañellas-Carles Jiménez (SEAT 124 D Especial 1800).

El ral·li arribava al reagrupament del Vendrell amb una dotzena de pilots amb ganes de finalitzar el dia en primer lloc i els dos trams que quedaven per a concloure'l, ja de nit, van ser realment intensos. A "Les Ventoses" els que marcaven la millor puntuació eren Juan Pedro García-Sergi Giralt (Autobianchi), tornant al primer lloc de la general mentre que a "Montagut" l'scratx se l'adjudicava un nou equip, Josep Maria Molas-Ramon Ferrés (Ford Escort 2000 RS), i pujaven al primer lloc de la classificació Tere Armadans-Anna Vives (VW Golf GTI), la qual cosa demostrava una increïble igualtat entre els equips. En aquesta última especial es produïa una important retirada, la dels vencedors de la Copa de Catalunya de Regularitat 2018, Juan Pedro García-Sergi Giralt, que se sortien de la carretera amb el seu Autobianchi de DriverCars, de manera que el ral·li perdia un dels seus màxims favorits.

Dissabte de fortes emocions
Les ganes de protagonitzar esportivament el dissabte es notaven després de la nit passada a Le Méridien Ra. Només començar es veien les intencions de l'equip femení Armadans-Vives, que guanyaven a "Vallespinosa" però amb els mateixos punts que Pedragosa-Beltri (BMW) i els francesos Anthony Guillemat-Christophe Cruzet (Porsche 911 SC), per la qual cosa les dues noies mantenien el primer lloc. A "Savallà-Conesa", vuitena especial, emergia un nou guanyador de tram: Pau Coma Cros-Marcos Rivero (Porsche 911 2.7), al mateix temps que Salvador Cañellas-Carles Jiménez (SEAT 124-1800) tornaven a ascendir al primer lloc provisional del ral·li. Arribava el torn del difícil "Puig dels Aguiles" en el qual vencien Philippe Guillemat-Christophe Fournerie (Porsche 914/6) i Cañellas-Jiménez mantenien el lideratge per mig segon davant de l'equip femení Armadans-Vives. A "Pontons" millor classificació parcial per a Marc Mayoral-María José Ribal (Volkswagen Scirocco GTX) i virolla per a les noies, que veien, d'aquesta manera, que els eficaços Cañellas-Jiménez es reafirmaven en el primer lloc.

Després del reagrupament d'Aiguaviva-El Montmell quedaven per afrontar quatre trams en els quals es decidiria la composició del podi. Miró-Matavacas tornaven a guanyar un tram, el de "Can Ferrer", repetint també Molas-Ferrés a "El Pont d'Armentera", en aquest cas amb el mateix score que Kini Muntada-Marc Erra (Porsche 911 Carrera 3.2). El punt màxim d'emoció d'aquesta segona jornada es viuria a "Ódena", tram que guanyaven amb la mateixa puntuació Francesc Segú-Joaquim Segú (Porsche 914/4) i Sergi Francolí-Josep Mª Francolí (Lotus Elan S/E). Després d'aquest tram, Pedragosa-Beltri desallotjaven del primer lloc provisional a Cañellas-Jiménez, de manera que "Talamanca" dictaria sentència atès que 1 sola dècima separava a tots dos equips.

El triomf es va decidir en l'últim tram
Amb absoluta concentració, tots dos equips s'encaraven en una lluita a tot o a res sortint vencedors de la mateixa Salvador Cañellas-Carles Jiménez (Seat 124-1800) que encara que no van guanyar el tram sí que aconseguien ser millors que els seus rivals, per la qual cosa s'anotaven la victòria absoluta en el Rally Catalunya Històric-Rally de Les Caves, un triomf treballat amb intensitat fins a l'últim instant. Aquesta especial la guanyaven els francesos Guillemat-Cruzet, autors d'un gran ral·li del qual en sortien premiats amb la cinquena plaça.

Aquest és el segon triomf en aquesta prova del RACC de l'equip SEAT Coches Históricos i també de l'excel·lent copilot Carles Jiménez, un autèntic ordinador humà que es confirma com una ajuda imprescindible per a qui porta el volant, aquest any Salvador Cañellas i el 2018 Josep Viaplana.

Per part de Salvador Cañellas, un autèntic mite del motor d'actualment 74 anys, ha aconseguit imposar-se en aquesta versió de regularitat després d'haver-ho fet el 1973 en la primera versió de velocitat. Cañellas, sobrenomenat "el nen", afegeix un nou triomf en la seva prolífica llista de victòries i títols en competició sobre cotxes i motos de tota mena.

Entre els participants hi havia Josep Mateu i Xavier Pérez, president i director general del RACC, respectivament, a bord de vehicles de l'equip SEAT Coches Históricos. Mateu-Vilatarsana (Seat 1430/1600) van finalitzar en una excel·lent 15a posició absoluta mentre que Madrazo-Pérez (Seat 124 Sport 1600) van acabar en la 17a plaça.

El 3r Rally Catalunya Històric-Rally de Les Caves ha comptat amb Hilton Diagonal Mar Barcelona i Andbank com a patrocinadors oficials; la Diputació de Barcelona i l'Ajuntament del Vendrell com sponsors institucionals; i el suport dels Ajuntaments del Montmell i Barcelona, amb la col·laboració de Blunik, Sport i AutoHebdo Sport.

Els premis, lliurats durant un sopar de gala a l'Hotel Hilton Diagonal Mar Barcelona, a més de per les màximes autoritats del RACC i de membres de la seva Comissió Esportiva, també van ser lliurats per Maite Fandos, Diputada Delegada d'Esports de la Diputació de Barcelona; Gabriel Arranz, Director de Promoció i Esdeveniments Esportius de l'Ajuntament de Barcelona; Joan Ollé, president de la Federació Catalana d'Automobilisme; Imma Costa, alcaldessa del Montmell; i representants de Hilton Diagonal Mar i Andbank.

Classificació final 3r Rally Catalunya Històric-Rally de Les Caves
1-Salvador Cañellas-Carles Jiménez (E/Seat 124 Especial 1800 gr. 4/1975), 29'8 punts
2-Joan Pedragosa-Josep Beltri (E/BMW 318i E21/1981), 31'1 punts
3-Tere Armadans-Anna Vives (E/Volkswagen Golf GTI Mk I/1979), 34,1 punts
4-Carles Miró-Ivan Matavacas (E/Porsche 911 SC/1979), 34'6 puntos
5-Anthony Guillemat-Christophe Cruzet (F/Porsche 911 SC gr. 4/1981), 36'3 punts
6-Josep Maria Molas-Ramon Ferrés (E/Ford Escort 2000 RS Mk II/1978), 36'3 punts
7-José Manuel López-Gerard Ferrer (E/Volkswagen Scirocco GTi/1980), 37'7 punts
8-Francesc Segú-Joaquim Segú (E/Porsche 914-4/1971), 39'4 punts
9-Kini Muntada-Marc Erra (E/Porsche 911 Carrera 3.2/1984), 46'2 punts
10-Pau Coma-Cros-Marcos Rivero (E/Porsche 911 2.7/1977), 50'2 punts
11-Vicenç Aguilera-Elisabet Aguilera (E/Seat Ibiza 1.5 GLX/1984), 54'1 punts
12-Antonio Zanini-Joan Jordan (E/Simca 1200 TI/1978), 58'8 punts
13-Ramón Arqués-Jordi Montoliu (E/Peugeot 205 GTI 1.6/1984), 60'0 punts
14-Andreu Vigué-Josep Maria Casas (E/Renault 5 Turbo 2/1983), 65'3 punts
15-Josep Mateu-Kim Vilatarsana (E/Seat 1430 Especial 1600/1974), 67'8 punts
Fins a 39 classificats

Guanyadors per classes
F (fins a 1965): Didier Chabrier-Bruno Bellmas (F/Porsche 911 2.0/1965)
G (fins a 1971): Francesc Segú-Joaquim Segú (E/Porsche 914/4/1971)
H (fins a 1976): Salvador Cañellas-Carles Jiménez (E/Seat 124 D Especial 1800/1975)
I (fins a 1981): Joan Pedragosa-Josep Beltri (E/BMW 318i E21/1981)
J (fins a 1984): Kini Muntada-Marc Erra (E/Porsche 911 Carrera 3.2/1984)
K (fins a 1988): Eduard García-Ferran Alves (E/Volkswagen Scirocco 1.8 16V/1988)

Vehicle més antic: Sergi Francolí-Josep Mª Francolí (E/Lotus Elan ES/1966)
Equip més veterà: Manel Ramírez-Joan Martín (E/Ford Capri II XL 1.6/1975)
1r equip estranger: Anthony Guillemat-Christophe Cruzet (F/Porsche 911 SC/1981)
Socis RACC: Salvador Cañellas-Carles Jiménez (E/Seat 124 Especial 1800 gr. 4/1975)