Monte-Carlo Historique
Barcelona, la ciutat escollida pel Mini del 50 aniversari
24/01/2014
A les 19:18 hores d'aquest divendres i des del podi instal·lat a l'avinguda de la Catedral de Barcelona, orientat cap al carrer Dr. Joaquim Pou, 45 equips inscrits al Ral.li Monte-Carlo Històric iniciaran la seva participació en la 17a edició d'aquesta prova de regularitat, considerada la més important del món en la seva matèria i en la qual només tenen cabuda vehicles clàssics que hagin pres part fins a 1980 en la versió de velocitat del mític ral.li monegasc.
Barcelona ha estat la ciutat de sortida triada per un cotxe important, el primer en baixar per la rampa i amb el número 1, integrat pels britànics Andrew McAlpine i Fred Gallagher, que condueixen un Morris Mini Cooper S de 1964, similar al que en aquest any %u2013en fa doncs 50%u2013, va aconseguir la victòria a la Monte-Carlo, en aquella ocasió pilotat per Paddy Hopkirk-Henry Liddon. El Mini núm 1 prendrà la sortida puntualment a les 19:18h i després cada minut ho faran la resta de cotxes fins a completar els 45.
Mitja hora abans s'haurà donat la sortida als participants de Monte-Carlo (130 equips) i Reims (104), tots ells orientant el seu camí cap a Die, la ciutat francesa on el dissabte 25 es trobaran tots els inscrits, 308 vehicles procedents dels tres punts de partida citats a més de Glasgow (Gran Bretanya, 8 cotxes), Oslo (Noruega, 10) i Estocolm (Suècia, 10), participants aquests últims que van iniciar ahir l'etapa de concentració donada la seva major llunyania geogràfica.
RACC, 12 anys donant forma a aquesta cerimònia de sortida
Durant tot el dia i a l'avinguda de la Catedral a Barcelona, un gran nombre de curiosos i afeccionats al món del motor s'han donat cita per viure un esdeveniment que es repeteix any rere any des de fa 12 edicions.
Després de les verificacions administratives i tècniques, al punt del migdia ha quedat format el parc tancat d'exposició, compost pels 46 vehicles, tots ells molt bé conservats i preparats per a un ral·li amb un llarg itinerari que inclou, a més de l'etapa de concentració, una altra de classificació el diumenge 26, una de comuna els dies 27 i 28 i l'etapa final que tancarà la prova durant la matinada del 28 al 29, ja amb la capital del principat com a centre neuràlgic. Després de la disputa fa tan sols una setmana del Monte-Carlo de velocitat, amb el qual es comparteixen diversos trams, els equips esperen trobar condicions meteorològiques especialment adverses, amb neu i gel que pot dificultar molt la conducció i el poder complir amb les mitjanes marcades.
Autoritats donant la sortida
Amb 1.047 km d'etapa de concentració des de Barcelona fins a Valence, l'itinerari per la capital catalana inclou els carrers Dr. Joaquim Pou, Via Laietana, Les Jonqueres, Plaça Urquinaona, Roger de Llúria, Gran Via dels Corts Catalans, Plaça Tetuan i Plaça de les Glòries, per sortir de Barcelona per la C-33 i enllaçar per l'autopista I-15 per la qual els cotxes prosseguiran fins a la pròpia frontera francesa de La Jonquera.
Donant la sortida barcelonina als participants hi seran presents Xavier Amador, director executiu de Relacions Institucionals de l%u2019Àrea de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports de l'Ajuntament de Barcelona; Patrick Torrent, director executiu de l%u2019Agència Catalana de Turisme, i per part del RACC el seu president, Sebastià Salvadó.
Entre els equips sortits des de Barcelona hi haurà pilots i copilots de 8 nacionalitats diferents. El grup més nombrós és francès, amb 44 representants, seguit pels participants espanyols, amb 20, i els italians, amb un total de 18. També hi ha monegascos (2), britànics (2), un austríac i un alemany, així com un tàndem de pilots americans amb un bonic Alfa Romeo Giulia Sprint GT, un dels més antics de quants surten des de Barcelona (1964), encara que el més clàssic és un Ford Anglia de 1961 procedent d'Itàlia.
La marca més representada és Porsche, amb 7 unitats 911 i una 924 que conduiran Carles Miró-Jesús Arriezu, aspirants a les millors places en aquest dur ral·li donat el seu important palmarès en regularitat. També hi seran alguns dels millors espanyols d'aquesta especialitat, com Antonio Sainz, Joaquín Verdegay, Mariano Muñoz, Salvador Albiñana, etc. A nivell global, participen pilots de talla internacional com Alain Serpaggi, Jean Ragnotti, Michel Léclere, els tres amb R 8 Gordini; Bob Neyret (Citroën DS21); Claude Laurent (Daf 66); i el guanyador de l'edició 2012 i 2010 d'aquest ral·li, José Lareppe (Opel Kadett GTE).
La sortida barcelonina del Ral.li-Carlo Històric, organitzada pel RACC, compta amb la col·laboració especial de l'Ajuntament de Barcelona, Agència Catalana de Turisme, Saba Aparcaments i el diari esportiu Sport.