motorsport

Monte-Carlo Historique

Menu Històrics

Arrenca el Rallye Monte-Carlo Històric des de Barcelona

30/01/2015

Puntualment a les 19 hores d'avui, des del podi instal·lat a l'Avinguda de la Catedral de Barcelona orientat cap al carrer Dr. Joaquim Pou, ha sortit el primer equip dels 49 inscrits que efectuen la sortida des de la capital catalana en la XVIII edició del "Rallye Monte-Carlo Historique", prova de regularitat en la qual només tenen cabuda vehicles clàssics que hagin pres part fins a 1980 en la versió de velocitat d'aquesta mítica prova monegasca. Es tracta del binomi format pels francesos Alexis Bizzarilli i Jêrome Cesuet, que amb un Alfa Romeo 2000 GTV (núm. 30)

(30/01/2015) - Rally Monte-Carlo Historico

Sortida del Rally Monte-Carlo Històric des de Barcelona
Un gran nombre de curiosos i aficionats al món del motor s'ha congregat a l'avinguda per veure la gran activitat que s'ha viscut durant tot el matí amb les verificacions. En aquest punt emblemàtic del barri gòtic barceloní s'ha conformat a les 13.30 hores el parc tancat de vehicles, tots ells a punt per afrontar un ral·li dur en el qual s'espera neu i gel, i amb un llarg itinerari per davant que inclou l'actual etapa de concentració que s'acaba demà, una altra de classificació per al diumenge 1 de febrer, una de comuna els dies 2 i 3, i l'etapa final que tancarà la prova durant el dimecres dia 4, a la capital del principat de Mònaco.

L'experiència del RACC, aposta segura de lAutomobile Club de Monaco
La sortida des de Barcelona, organitzada per tretzena vegada consecutiva pel RACC i que compta amb la total confiança de lAutomobile Club Monaco, dirigeix als inscrits fins al punt de trobada comuna per als més de 300 participants que prenen part a la prova: la plaça central de Saint-André-les-Alps, on els equips que han sortit de Barcelona arribaran després d'un recorregut d'enllaç de 850 km.

L'itinerari de sortida de la capital catalana circula, a més de pel carrer Dr. Joaquim Pou, per Via Laietana, Les Jonqueres, Plaça Urquinaona, Roger de Llúria, Gran Via dels Corts Catalanes, Plaça Tetuan i Plaça de Les Glòries, per sortir de Barcelona per la C-58 en direcció a l'AP-7 Girona, i prendre la sortida 14 per vorejar Parets del Vallès on s'incorporen a la C-17 cap a Granollers, Vic i Ripoll. Els cotxes seguiran per Sant Joan de les Abadesses, Sant Pau de Seguries, Camprodon, Molló i Coll dAres, des d'on s'endinsaran en territori francès via Prats de Molló-La Preste. Aquest recorregut muntanyenc torna a la prova després que en les dues últimes edicions l'itinerari estigués dissenyat per l'autopista de la Jonquera.

Donaran la sortida barcelonina hi són presents Carles Vallès, Coordinador de lEquip dEsdeveniments de lInstitut Barcelona Esports; Vicenç Aguilera, membre de la Junta del RACC i president del Circuit de Barcelona-Catalunya; i també Sebastià Salvadó i Enric Cucurella, President i Vicepresident del RACC, respectivament.

Els cotxes més antics tanquen la caravana
Entre els equips que han triat Barcelona per sortir hi ha pilots i copilots de 7 nacionalitats diferents. Seguint la tònica de les últimes edicions, el grup més nombrós és el francès, amb 71 representants, seguit dels espanyols (un total de 13). També hi ha inscrits 4 italians i britànics; 3 alemanys, 2 monegascos i 1 belga; en total, 98 participants.

La muntura més antiga que baixa avui per la rampa del podi de Barcelona és un Renault 4/4 o 4CV de l'any 1954 (núm. 308), a la vegada el quart amb més edat del global dels inscrits del ral·li, conduït pel tàndem gal format per Jacques Rondard i Philippe Payre. També surten de Barcelona dos cotxes molt especials, tots dos de 1960, un característic Panhard PL17 (núm. 312) i un espectacular esportiu Facel Vega Facellia (núm. 315), pilotats respectivament per Pierre-Henry Mahul-Georges Asperti i Jean-Michel Raoux i Yannick Dieu.

Els equips espanyols que prenen la sortida des de casa són: Víctor Sagi-Víctor Sagi (Porsche 911 S 2.0 de 1968, núm. 49); Julio Ureña-Sebastián Gispert (Seat 1430 de 1974, núm. 59); Giovanni Breda-Secundino Suárez (Lancia Fulvia HF 1.6 de 1971, núm. 75); Luis López-Enrique Júdez (VW Golf GTI de 1979, núm. 88); José Masdeu-Albert Cardó (Ford Fiesta 1.6 de 1979, núm. 216); i Antonio Arderiu-Lorenzo Camprubí (Autobianchi A112 Abarth de 1980, núm. 285). El copilot espanyol Vicente Tur acompanyarà al francès Bernard Queyroix (Morris Mini Cooper S de 1966, núm. 209). Cal destacar en aquesta sortida a Fred Gallagher en el seient de la dreta d'Andrew McAlpine (Lancia Fulvia 1600 HF de 1972, núm. 95), copilot que en el seu moment va competir en el WRC amb pilots com Henri Toivonen, Juha Kankkunen, Bjorn Waldegard o Ari Vatanen.

La sortida barcelonina del Rallye Monte-Carlo Historique compta amb la col·laboració especial de l'Ajuntament de Barcelona, lAgència Catalana de Turisme, Saba Aparcaments i diari Sport.