Monte-Carlo Historique
Aquest divendres, sortida des de Barcelona del XX Ral.li Monte-Carlo Històric
24/01/2017
Per quinzena vegada consecutiva i amb l'organització del RACC, Barcelona acollirà una de les set sortides del XX Ral·li Monte-Carlo Històric, que reunirà a la capital a 105 automòbils que en alguna ocasió -entre 1955 i 1980- hagin pres part a la famosa prova monegasca en la versió de velocitat.
Els 105 equips passaran les verificacions administratives i tècniques durant el matí i, a partir de les 13h, el parc de pre-sortida quedarà completat amb els vehicles exposats fins a les 16.30 hores, moment en el qual sortirà del podi el primer participant, lAlpine-Renault A110 1600 S núm. 1 (1973) de l'equip suís format per Daniele Perfetti i Ronnie Kessel. La resta de cotxes el creuaran en intervals d'un minut. Entre els pilots que sortiran des de la Ciutat Comtal hi ha ni més ni menys que un guanyador del Monte-Carlo de velocitat, Jean Ragnotti, que amb Sébastien Delanney (núm. 8) encapçalarà una nombrosa participació de Renault 8 Gordini de 1969, amb Manu Guigou-Jean Pierre Prévost (núm. 5), Michel Leclère-Michel Duvernay (núm. 12) i Guillaume Chancel-François Paul Forgeoux (núm. 14). Després de la sortida del Moll de la Marina, els cotxes es dirigiran a Puigcerdà, entrant a França per Bourg-Madame.
El parc de vehicles que el públic podrà veure serà realment espectacular. L'interès està potenciat a més per la participació estel·lar de SEAT Vehículos Históricos, que vol celebrar els 40 anys de la gesta aconseguida a Monte-Carlo de 1977 amb el podi d'Antonio Zanini-Juan José Petisco i la quarta plaça de Salvador Cañellas-Daniel Ferrater, tots dos equips al volant dels respectius Seat 124-1840 de Grup 4. Cañellas i Ferrater tornaran al Monte-Carlo amb un cotxe pràcticament igual al d'aquell any, un Seat 124 Especial 1800 amb el núm. 18 i la típica pintura negra i groga per la qual van rebre el sobrenom de taxis, així com amb les publicitats i tots els matisos idèntics als de fa quatre dècades. Sens dubte, tot un atractiu.
Els millors pilots espanyols de la regularitat també estaran representats amb equips com Víctor Sagi-Víctor Sagi jr (Porsche 911 S núm. 26 de 1968), Rafael Fernández-Julen Martínez-Huarte (Lancia Fulvia HF 1.6 núm. 30 de 1970), Giovanni Breda-Secundido Suárez (Lancia Fulvia HF 1.6 núm. 108 de 1971), Felipe Rigat-Sebastià Gispert (BMW 1602 núm. 111 de 1977), etc. Esment especial per a l'equip íntegrament femení Nenes Team, compost per Tere Armadans-Anna Vives (Volkswagen Golf GTI núm. 167 de 1979), un dels únics quatre equips de fèmines que realitzarà aquesta dura prova.
A més de l'organització del RACC, la sortida barcelonina del Ral·li Monte-Carlo Històric compta amb la col·laboració especial de l'Ajuntament de Barcelona, lAgència Catalana de Turisme amb la marca Catalunya, Caves Mestres i diari Sport.