Monte-Carlo Historique
Barcelona acull una sortida nocturna del 22è Rallye Monte-Carlo Historique
22/01/2019
L'1 de febrer, a les 19 hores, amb el podi i el parc tancat instal·lats al Moll de la Marina
La 22a edició del Rallye Monte-Carlo Historique, la prova de regularitat per a vehicles clàssics més important d'Europa, sortirà un any més des de Barcelona. Vint vehicles d'un mínim de 40 anys d'antiguitat i que en alguna ocasió han realitzat la versió de Velocitat d'aquest mític ral·li, creuaran el podi instal·lat al Moll de la Marina de la capital catalana, en intervals d'un minut, per emprendre un ral·li que finalitzarà a Mònaco el 6 de febrer. El primer cotxe sortirà a les 19 hores i, per tant, ja de fosc. Fa 17 anys que el RACC compta amb la confiança de l'Automòbil Club de Mònaco per organitzar aquest esdeveniment.
Barcelona és una de les 7 ciutats que acullen sortides d'aquesta prova sempre difícil i marcada pel fred i les possibilitats de trobar neu i gel a les carreteres que conformen el complet ral·li de 7 dies (del 30 de gener al 6 de febrer). Les altres ciutats des d'on sortiran vehicles són Milà (Itàlia), Atenes (Grècia) aquestes dues localitats s'estrenen aquest any, Reims (França), Bad Homburg (Alemanya), Glasgow (Escòcia, Regne Unit) i Monte-Carlo (Mònaco).
Els participants sortiran de Barcelona per la ronda litoral i circularan per la B-10, la C-33, la C-17, la N-260 i la N-152 fins a Puigcerdà, abans d'endinsar-se a França per Bourg-Madame, on hi haurà un control de pas. En aquest enllaç de 170 km hauran passat per Vic, Ripoll i Ribes de Freser, poblacions que podran veure de prop la rua de cotxes històrics.
Tots els participants sortits de Barcelona iniciaran així l'etapa de concentració que els portarà fins a la població francesa de Courthezon després de gairebé 17 hores de conducció. Aquesta és la darrera població fins la que aniran els participants de Barcelona sols, ja que després els equips sortits de totes les ciutats es concentraran a Buis Les Baronnies, agrupant els 323 equips inscrits. Junts seguiran fins a Valence (Champs de Mars), on començarà l'autèntica competició. En arribar a Buis Les Baronnies, els participants sortits de Barcelona ja hauran fet 929 km.
La prèvia a Barcelona, durant la tarda
L'activitat de l'1 de febrer a Barcelona per als pilots i copilots es concentra a la tarda. Les verificacions administratives i tècniques començaran a les 16 hores i clouran a les 17.10h. A partir d'aquesta hora, els cotxes quedaran en règim de parc tancat, poc menys de dues hores abans que les autoritats donin la sortida al primer dels vehicles, a les 19 hores.
Qui surt des de Barcelona?
El contingent de pilots i copilots que surten de Barcelona per realitzar el 22è Rallye Monte-Carlo Historique està ple de noms interessants. Els francesos Marc Dedieu-Jean-Pierre Dedieu (Porsche 924 Turbo de 1979) seran els primers en baixar la rampa del podi. A continuació serà el torn del primer tàndem català, format pel mític Salvador Cañellas amb l'osonenc Eloi Alsina al seient de la dreta i al volant del SEAT 124 Especial 1800, rèplica de la unitat de Grup 4 amb la que aquest pilot va aconseguir ser quart al Rallye Monte-Carlo de velocitat de 1977.
Darrere de Cañellas, baixarà el duet pare-fill que formen els Víctor Sagi, amb el Porsche 911S 2.0 de 1968, un habitual d'aquesta prova i de les sortides des de Barcelona. Un altre binomi que signa amb lletres majúscules la seva participació és el format per Álvaro Rollán-Juan Rollán (Porsche 911T 2.2 de 1970) que tornen a la crida del RACC precedint l'Alfa Romeo Giulia Super de 1972 dels francesos Jean-François Carrere i William Fossat.
Seguidament sortirà el cotxe més antic dels que han escollit Barcelona pels inicis de l'Historique, un Lotus Elan de 1965, l'únic que per edat està inclòs a la categoria II, reservada a vehicles construïts entre 1962 i 1965 (és a dir, amb un mínim de 54 anys). Sobre aquesta qüestió, sempre anecdòtica, apuntar que el cotxe més antic dels que reunirà el Rallye Monte-Carlo Historique és un Triumph de 1954 que sortirà de Milà, un dels set vehicles que participen a la categoria I (fabricats abans de 1961).
Entre els especialistes en regularitat clàssica del país no pot passar per alt la participació de David Nogareda-Sergi Giralt (Porsche 911S 2.0 de 1969), equip que s'ha preparat a fons davant aquesta cita. Igual que Francesc Segú-Joaquim Segú (VW-Porsche 914/4 de 1971), que tampoc donaran el seu braç a tòrcer. També destacar Antonio Cubero-Carlos Beltrán (Porsche 911S 2.0 de 1968) i la resta d'integrants de l'equip SEAT Coches Históricos, encapçalat pels citats Cañellas-Alsina, i també amb Josep Viaplana-Carles Jiménez (Seat 1430 de 1974), guanyadors del 2n Rally Catalunya Històric de 2018; o Jaime Hernández-Anna Vives (Seat 127 de 1973), especialistes amb un complet palmarès en l'especialitat.
En total, a Barcelona el públic veurà una representació de 9 marques automobilístiques amb pedigrí, la més nombrosa Porsche, seguida de Seat i Autobianchi, amb 40 pilots i copilots de fins a 6 nacionalitats: Espanyols, francesos, portuguesos, argentins, andorrans i txecs, i molta qualitat en les muntures.
L'organització de la sortida barcelonina del 22è Rallye Monte-Carlo Historique és possible gràcies a la implicació i experiència del RACC, que compta amb el suport de la marca Catalunya, de l'Ajuntament de Barcelona i dels mitjans de comunicació del Grupo Zeta: Sport i Auto Sport Hebdo.
Tota la informació sobre la sortida de Barcelona del XXII Rallye Monte-Carlo Historique a motorsport.racc.es%u2028
Tots els detalls complets del XXII Rallye Monte-Carlo Historique a www.acm.mc Per sol·licitar acreditacions de premsa de la sortida des de Barcelona, remetre correu electrònic a racc@jas.es