motorsport

Monte-Carlo Historique

El Rallye Monte-Carlo Historique comença el 2 de febrer a Barcelona

22/01/2018

La sortida es donarà al Moll de la Marina i els 38 cotxes enfilaran rumb nord, per entrar a la frontera de Puigcerdà-Bourg Madame

El divendres 2 de febrer arrencarà a Barcelona la XXI edició del Rallye Monte-Carlo Historique, un ral·li que es presenta molt competit. Per setzena vegada consecutiva, Barcelona serà un dels punts de sortida de la prova reina de la regularitat europea, sempre sota l'organització del RACC. Les sis ciutats de sortida on començarà el ral.li seran, a més de Barcelona, Reims (França), Oslo (Noruega), Glasgow (Regne Unit), Bad Homburg (Alemanya) i Monte-Carlo.

El Moll de la Marina, en el Port Olímpic de Barcelona, ha estat de nou el lloc triat per celebrar la cerimònia de sortida, a partir de les 14.30 hores del divendres 2 de febrer, si bé des de primera hora del matí els equips passaran les verificacions i quedaran en règim de parc tancat fins al moment de prendre la sortida des del podi.

Igual que la temporada passada, SEAT Coches Històricos participa en aquesta prova amb tres vehicles liderats per una rèplica del Seat 124-1840 Gr. 4 que va acabar 4t el 1977. Igual que en aquella ocasió, el conduiran Salvador Cañellas i Daniel Ferrater amb el mateix núm. 18 que lluïa fa 41 anys. Completaran l'equip espanyol altres dos cotxes: Joan Dalmau-Carles Jiménez (SEAT 1430/1600 de 1974, núm. 56) i Manu Cortés-Eloi Alsina (SEAT 127 de 1973, núm. 262).

De fet, la representació espanyola és la segona més nombrosa en aquesta sortida de Barcelona: 41 pilots i copilots són francesos, 22 són espanyols, 10 italians, 2 suïssos i 1 andorrà. A més de l'equip SEAT abans esmentat, cal destacar a altres equips de casa amb grans possibilitats, com Víctor Sagi-Víctor Sagi jr (Porsche 911 S 2.0 de 1968, núm. 61), Juan Rollan-Álvaro Rollan (Porsche 911 T 2.2 de 1970, núm. 63), David Nogareda-Sergi Giralt (Porsche 911 S 2.0 de 1969, núm. 94), Jaume Falguera-Adrià Pérez de Lara (BMW 2002 de 1973, núm. 99), Alain Alcázar-Manuel Alcázar (Mercedes-Benz 220S de 1964, núm. 260), Antonio Arderiu-Luis Góngora (Autobianchi A-112 Abarth de 1979, núm 281), Ramón Puebla-Ismael Puebla (Mercedes-Benz 220SE de 1963, núm. 291) i José Luis Martínez-José Luis Olivares (Mercedes-Benz 220SB de 1963, núm. 295).

La marca més representada a la sortida de Barcelona serà Porsche, amb 6 unitats de les quals 3 seran pilotades per espanyols. Segueixen Alfa Romeo, Volkswagen i Mercedes-Benz, amb 4 unitats; i SEAT i Renault, amb 3. El vehicle més antic serà el Panhard Dyna Z de 1955 (núm. 312) dels francesos Pierre-Henry Mahul i Thierry Arrais, seguit en edat pel Jaguar MK2 3.8 de 1960 (37) dels també francesos Christophe Sapet i Paul Sapet, i dels dos Mercedes-Benz 220 de 1963 (núms. 291 i 295) dels citats Alain Alcázar-Manuel Alcázar i Ramón Puebla-Ismael Puebla. Quant a equips, destaquen els sis cotxes inscrits pels francesos Team La Charette i Gascogne Historic Cars, els cinc de Blunik Racing i els tres d'Escuderia Madrid Históricos i SEAT Coches Históricos.

Itinerari rumb nord
Els participants que comencin des de Barcelona hauran de recórrer 1.140 km de l'itinerari de Concentració. Després d'arrencar des del Moll de la Marina (14.30h), els cotxes es dirigiran per la B10, C33 i C17 direcció Vic, Ripoll, Ribes de Freser (N-152) i Puigcerdà, entrant a França per Bourg-Madame, enclavament en el qual s'instal·larà un control de pas. A partir d'aquí, els equips es desplaçaran fins a Carcassonne, on hauran de passar un control horari (21.30h). Sense pràcticament descans, prosseguiran el seu camí fins a la població de Bourgoin-Jallieu, punt de trobada comuna on s'ajuntaran tots els vehicles que hauran començat de les sis ciutats europees. Ja el dissabte 3 es desplaçaran de Borugoin-Jallien fins a Valence disputant pel camí 2 trams de regularitat, per finalitzar en aquesta ciutat l'etapa de Concentració.

El diumenge 4 es farà l'etapa de Classificació Valence-Valence (4 trams), el dia 5 la primera part de l'etapa Comuna Valence-Valence (4 trams) i l'endemà 6 la segona part de la mateixa, Valence-Mònaco (3 trams). Durant la nit del 6 al 7 de febrer culminarà la prova amb la cèlebre nit del Turini, l'etapa Final (2 trams) amb sortida de Mònaco i arribada al Port Hercule de Mònaco.