Monte-Carlo Historique
Arrenca a Barcelona la 21a edició del Rally Monte-Carlo Historique
02/02/2018
La prova de vehicles clàssics més important del món
La 21a edició del Rally Monte-Carlo Historique ha sortit avui des del Moll de la Marina de Barcelona i acabarà a Mònaco el dia 7 de febrer. Un total de 38 equips han triat Barcelona com a ciutat de sortida en aquesta prova de regularitat organitzada amb la col·laboració del RACC i considerada la més important del món en la seva especialitat. El Rally Monte-Carlo Historique només admet la inscripció de vehicles clàssics que entre 1955 i 1980 participessin en la versió de velocitat del mític ral·li monegasc. Els competidors hauran d'afrontar sis dies de regularitat per un recorregut d'elevada exigència que comparteix diversos trams amb el 86è Rallye Automobile Monte-Carlo, que va culminar fa pocs dies.
La prova té sis punts de sortida en diferents ciutats europees: el dimecres 31 al matí van partir els inscrits d'Oslo (Noruega) i a la tarda ho van fer els de Glasgow (Gran Bretanya). Avui divendres fins al migdia s'han donat les sortides des de Bad Homburg (Alemanya) i des de Barcelona (14.30 hores), i a les 19 hores sortiran els equips de Reims i Monte-Carlo. Els 314 participants estan dividits en tres mitjanes de regularitat i es reuniran demà dissabte a Bourgoin-Jallien, als Alps, per disputar la famosa etapa de concentració i arribar junts fins a Valence, i completaran pel camí dos trams de regularitat.
El RACC, 16 anys com organitzador d'aquesta cerimònia de sortida
Durant el matí d'avui, s'han reunit un gran nombre de curiosos i aficionats al món del motor per veure sortir als vehicles emblemàtics, un esdeveniment que es repeteix any rere any des de fa 16 edicions, sempre sota l'organització del RACC.
Després de les verificacions administratives i tècniques, al migdia ha quedat format el parc tancat d'exposició compost pels 38 vehicles, tots molt ben conservats i preparats per un ral·li amb un llarg itinerari per davant. El recorregut inclou, a més de l'etapa de concentració, una altra de classificació el diumenge 4, una comuna pel 5 i l'etapa final que tancarà la prova durant la matinada del 6 al 7 de febrer, ja amb la capital del principat com a centre neuràlgic i amb la cèlebre nit del Turini com a punt culminant. Els equips esperen trobar condicions meteorològiques força adverses, amb neu i gel que poden dificultar molt la conducció i el compliment de les mitjanes marcades.
Autoritats donant la sortida
L'etapa de concentració des de Barcelona fins a Valence té 1.144 km de recorregut. Des del Moll de la Marina, els participants han sortit de Barcelona per la Ronda Litoral i la C-33 per enllaçar amb la C-17 a Parets del Vallès, direcció a Puigcerdà. Pel camí recorreran la revirada Collada de Toses i finalment entraran a França per Bourg-Madame.
Durant la cerimònia de sortida han estat presents, donant la sortida als participants, Joan Torras (Secretari General de la Junta Directiva RACC), Gabriel Arranz (Director de Promoció i Esdeveniments Esportius de l'Ajuntament de Barcelona), Jordi Torrents (Esports de la Diputació de Barcelona), i els membres de la Comissió Esportiva RACC: Josep M. Bellot, Jordi Gual i Josep Narcís Arderiu.
Des de Barcelona han sortit 41 pilots i copilots francesos, 22 espanyols, 10 italians, 2 suïssos i 1 andorrà. Quant al parc de màquines, Porsche ha estat la marca més representada amb 6 unitats, seguida d'Alfa Romeo, Volkswagen i Mercedes-Benz, amb 4 unitats; i SEAT i Renault, amb 3. El vehicle més antic que ha baixat pel podi barceloní ha estat el Panhard Dyna Z de 1955 (núm. 312) dels francesos Pierre-Henry Mahul i Thierry Arrais.
Cal destacar la participació de diversos equips nacionals amb grans possibilitats, com Víctor Sagi-Víctor Sagi jr (Porsche 911 S 2.0 de 1968, núm. 61), Juan Rollan-Álvaro Rollan (Porsche 911 T 2.2 de 1970, núm. 63), David Nogareda-Sergi Giralt (Porsche 911 S 2.0 de 1969, núm. 94), Jaume Falguera-Adrià Pérez de Lara (BMW 2002 de 1973, núm. 99), Alain Alcázar-Manuel Alcázar (Mercedes-Benz 220S de 1964, núm. 260), Antonio Arderiu-Luis Góngora (Autobianchi A-112 Abarth de 1979, núm. 281), Ramón Pobla-Ismael Pobla (Mercedes-Benz 220SE de 1963, núm. 291) i José Luis Martínez-José Luis Olivares (Mercedes-Benz 220SB de 1963, núm. 295), entre altres. Quant a equips, destaquen els sis cotxes inscrits pels francesos Team La Charette i Gascogne Historic Cars, els cinc de Blunik Racing i els tres d'Escuderia Madrid Històrics i SEAT Cotxes Històrics.
Equip de SEAT Cotxes Històrics
SEAT Cotxes Històrics torna a participar amb tres vehicles liderats per una rèplica del SEAT 124-1840 Gr. 4 que va acabar 4t el 1977. Igual que en aquella ocasió, el condueixen Salvador Cañellas i Daniel Ferrater amb el mateix núm. 18 que lluïa fa 41 anys. L'equip el completen dos cotxes més: Joan Dalmau-Carles Jiménez (SEAT 1430/1600 de 1974, núm. 56) i Manu Cortés-Eloi Alsina (SEAT 127 de 1973, núm. 262).
La sortida barcelonina del Rally Monte-Carlo Historique ha comptat amb la col·laboració especial de l'Ajuntament de Barcelona, la marca Catalunya, Cava Mestres i els mitjans de comunicació Auto Sport Hebdo i l'esportiu Sport.
Tota la informació sobre el XXI Rally Monte-Carlo Historique a www.acm.mc