Monte-Carlo Historique
Barcelona acull la sortida del 22è Rallye Monte-Carlo Historique
01/02/2019
38 pilots i copilots ja estan de camí a Puigcerdà per travessar la frontera i tancar a Buis les Baronnies l'etapa de concentració de la mítica prova monegasca
A les 19 hores d'aquesta tarda i des del Moll de la Marina de Barcelona, un total de 19 equips han pres la sortida en el 22è Rallye Monte-Carlo Historique, la prova per a clàssics més prestigiosa del món.
Entre aquests 19 cotxes destaca la participació de 7 equips de casa abanderats pels integrants de Seat Coches Históricos, Salvador Cañellas-Eloi Alsina, que participen amb un SEAT 124 Especial 1800 (núm. 18), rèplica del cotxe amb el qual el pilot català es va adjudicar la quarta posició en l'edició de l'any 77. Cañellas-Alsina han sortit a les 19.01 hores, just després del cotxe que ha obert la cursa, el Porsche 924 Turbo de 1979 (núm. 16) del duet francès Marc Dedieu-Jean-Pierre Dedieu.
També han arrencat des de Barcelona els següents equips nacionals: Álvaro Rollán-Juan Rollán (Porsche 911T 2.2 de 1968, núm. 63); David Nogareda-Sergi Giralt (Porsche 911S 2.0 de 1969, núm. 113); Francesc Segú-Joaquim Segú (VW-Porsche 914/4 de 1971, núm. 114); Antonio Cubero-Carlos Beltrán (Porsche 911S 2.0 de 1968, núm. 213); Josep Viaplana-Carles Jiménez (Seat 1430 de 1974, núm. 238); i Jaime Hernández-Anna Vives (Seat 127 de 1973, núm. 258), a més de la resta de participants. El vehicle més antic que ha partit des de la capital catalana ha estat un Lotus Elan de 1965 (núm. 111), conduït per Jacques Roucolle-France Moisson Roucolle.
El Rallye Monte-Carlo Historique compte aquest any amb 322 inscrits que provenen de set ciutats europees. El contingent que comença des de Barcelona ha reunit un total de 38 pilots i copilots que, al volant de vehicles d'un mínim de 40 anys d'antiguitat i el model del qual ha hagut d'haver participat en alguna ocasió en la versió de velocitat del Rallye Monte-Carlo, recorreran els 929 km corresponents a la totalitat de l'etapa de Concentració, que finalitzarà a Valence a partir de les 15.10 hores del dissabte, 2 de febrer, després d'haver disputat pel camí dues proves de regularitat.
En intervals d'un minut, els 19 equips han anat prenent la sortida, amb tripulacions procedents de 6 països (Espanya, França, Portugal, Argentina, Andorra i República Txeca, per ordre de més a menys participants) i cotxes representant a 9 marques mítiques (Porsche, Seat, Autobianchi, Alfa Romeo, Lotus, VW-Porsche, Fiat, Triumph i Peugeot), en una sortida que el RACC organitza des de fa 17 anys de forma consecutiva. En la sortida ha estat present Josep Mateu, president del RACC, entre altres autoritats.
Després d'abandonar el Moll de la Marina, els participants han deixat Barcelona dirigint-se a la B-10 i la C-33, per agafar la C-17 i seguir en direcció a Puigcerdà passant per Vic, Ripoll i Ribes de Freser. En aquesta ocasió, l'entrada a França serà per Bourg-Madame (23.10h), on se situarà un control de pas. Posteriorment, hi haurà un altre control de pas a Limoux i un control horari a Le Poujol sur Orb, ja en plena matinada. Després d'un últim control de pas a Saint Hippolite de Fort, a les 11.25 hores del dissabte està previst que els vehicles arribin a Courthezon i d'allà a Buis les Baronnies i Valence, on a més dels cotxes de Barcelona també arribaran els que hagin sortit de Milà, Atenes, Reims (França), Bad Homburg (Alemanya), Glasgow (Escòcia, Regne Unit) i Monte-Carlo.
La solvència del RACC en l'organització de la sortida del Rallye Monte-Carlo Historique (i anteriorment del Rallye Monte-Carlo de velocitat) és tot un aval perquè l'Automobile Club de Mónaco mantingui aquesta sortida, que compta amb el suport de la marca Catalunya, de l'Ajuntament de Barcelona i dels mitjans de comunicació del Grupo Zeta: Sport i AutoSport Hebdo.
Tots els detalls complets del XXII Rallye Monte-Carlo Historique a www.acm.mc.