motorsport

Noticias

Comença el 1r Rally Catalunya Històric

24/02/2017

15 trams de regularitat en carretera tancada amb final d'etapa a Sta. Coloma de Farners

Barcelona, 24 de febrer de 2017. Puntualment a les 15.00 hores i des del podi instal·lat a l'Avinguda de la Catedral de Barcelona, el primer dels 50 cotxes participants al 1r Rally Catalunya Històric Trofeu Dues Catalunyes, primera prova de regularitat per a vehicles clàssics organitzada pel RACC, que té com a objectiu recuperar l'essència de l'antic Rallye de les Dos Cataluñas que es va celebrar entre 1960 i 1965. El primer participant a sortir ha estat el Talbot Sunbeam Lotus (1981) que condueix Antonio Zanini, guanyador cinc vegades de l'antic Rallye Catalunya, copilotat aquesta vegada per Guifré Pujol.

A continuació, i a intervals d'1 minut, han partit els 49 cotxes restants, prenent el carrer Dr. Joaquim Pou i incorporant-se a una transitada Via Laietana per deixar la capital i dirigir-se al primer dels vuit trams de regularitat que efectuaran avui, Gallifa (16.18h), entre Sant Llorenç Savall i Sant Feliu de Codines, per a continuació completar les especials Circuit de Barcelona-Catalunya (17.18h), La Roca (18.28h), Circuit dOsona (19.03h), Sant Julià (19.24h) i, després d'un reagrupament de 15 minuts a Viladrau, acabar l'etapa disputant Coll de Gomara (20.07h); Pla dels Arenes (20.23h) i Cladells (20.47h), trams tots ells mítics dels ral·lis Catalunya i Dos Cataluñas dels millors temps. La jornada ral·lística acabarà al parc tancat de l'Hotel Mas Solà, de Santa Coloma de Farners, lloc on els participants arribaran a partir de les 21.42h.

Abans d'iniciar la cursa, els equips han passat les verificacions administratives i tècniques, quedant complet el parc tancat a les 13 hores. Un nombrós públic s'ha acostat a aquest centre neuràlgic de la ciutat per veure la qualitat de les màquines que participen en aquesta cita i saludar a alguns pilots mítics. Donant la sortida s'han alternat diferents autoritats encapçalades pel Director General Adjunt del RACC, Xavier Peréz; com Oriol Marcé, subdirector general dactivitats esportives de la Generalitat de Catalunya; Gabi Arranz, director de promoció desdeveniments esportius de lIBE; o Xavi Pérez, director general del RACC; i els representants del Vallespir Retro Courses, José Luis López i Jean Desclaux.

El 1r Rally Catalunya Històric Trofeu Dues Catalunyes es caracteritza per ser una prova Premium que estrena una peculiaritat anomenada a marcar tendència en els ral·lis estrictament de regularitat: Els trams es disputaran en carretera tancada, mentre que uns altres seran en circuit, amb mitjanes de fins a 55 km/h i amb dos tipus de mitjana a escollir. Es tracta d'una prova amb un recorregut lineal de 740,10 km dividits en dues jornades i 15 trams, tots ells diferents, amb un total de 148 km controlats, unint dues capitals com en la seva època va fer el Rallye de las Dos Cataluñas: Barcelona i Perpinyà.

2a etapa direcció a França
Serà demà, 25 de març, quan els participants creuaran al país veí i arribaran fins a Perpinyà (13.00h), on efectuaran un reagrupament d'hora i mitja en la meitat del recorregut, amb especials abans i després d'aquest escenari, dos d'elles en territori gal. El ral·li finalitzarà a les 20.45 hores al parc tancat del Fòrum de Barcelona, per procedir seguidament a un sopar i al corresponent lliurament de premis. Els trams de matí seran Les Serres (8.33h), Les Encies (09.01h), Capsacosta (10.09h), La Forge del Mitg (11.36h), Saint Michel de Llotes (15.11h), Les Lloses-Alpens (18.10h) i La Trona (19.05h).

Entre els participants que deixen gravat el seu nom en aquesta primera edició d'aquesta cita de regularitat hi ha molts dels grans especialistes amb els que compta el país, però també hi ha equips francesos, belgues, suïssos, italians, portuguesos, turcs i holandesos, una internacionalització a la qual el ral·li aspira a augmentar en properes edicions.

Citar, per exemple, a grans equips de regularitat: Víctor Sagi-Víctor Sagi (Porsche 911 S, 1968, núm. 2), Carles Miró-Ivan Matavacas (Porsche 911 SC, 1981, núm. 3), Xavier Piña-Sergi Giralt (Ford Escort Mk II, 1978, núm. 4), Carlos Beltrán-Alberto Sanchis (Porsche 904 GTS, 1964, núm. 5), Josep Maria Molas-Laura Pedrosa (Ford Escort Mk II, 1978, núm. 6), Pau Coma-Cros-Juan Ignacio Fernández (Porsche 911 2.7, 1977, núm. 7), Josep Lluís Marcó-Miquel Molist (Porsche 911 T 2.2, 1970, núm. 8), Tere Armadans-Anna Vives (Volkswagen Golf GTI, 1979, núm. 9), Xavier Domingo-Jordi Vilagrà (Porsche 911, 1983, núm. 11), Francesc Segú-Joaquim Segú (Volkswagen Golf GTI, 1984, núm. 19), Joan Dalmau-Carles Jiménez (Seat Fura Crono, 1984, núm. 27), José Manuel López-Gerard Ferrer (Volkswagen Scirocco, 1980, núm. 39), i un llarg etc.

Destacar també a personalitats que no han volgut perdre's aquesta primera edició, com el propi president del RACC, Josep Mateu (Seat 1200 Sport); l'actual president del Circuit de Barcelona-Catalunya, Vicenç Aguilera (Seat 124 Sport 1600); el president de la FCA, Joan Ollé (Opel Kadett GT/I); o lexpilot de monoplaces Federico Van der Hoeven (Porsche 911 SC), entre molts daltres.

Tota la informació sobre la prova: www.rallycatalunyahistoric.com. Seguiment del ral·li on-line: www.blunikracing.com