RallySprint RACC. Notícies
En marxa el 5è RallySprint RACC – Circuit de Barcelona–Catalunya
12/11/2024
• 15 de desembre a l’interior del Circuit de Barcelona–Catalunya • Publicat el reglament i obertes les inscripcions fins al 9 de desembre • Darrera cursa del Trofeu de Catalunya de Ral·lisprints d’asfalt
S'ha posat en marxa la convocatòria del 5è RallySprint RACC – Circuit de Barcelona–Catalunya, prova que tindrà lloc el diumenge 15 de desembre a l'interior de les instal·lacions del Circuit. La cursa serà puntuable per al Trofeu de Catalunya de Ral·lisprints d'Asfalt, en les modalitats de Velocitat i de Regularitat.
S'ha publicat el Reglament Oficial de la prova a http://motorsport.racc.cat i, al mateix temps, ha quedat obert el termini per a inscriure's, que es mantindrà operatiu fins al 9 de desembre. Hi ha previst que puguin participar un total de 80 vehicles.
El format de la cursa serà molt similar al de la darrera edició. A més de les verificacions, durant la tarda del dissabte dia 14 es podran fer les dues passades de reconeixement al tram cronometrat, entre les 14:15 i les 18 hores, mentre que les tres passades de cursa es faran l'endemà diumenge a partir de les 9:30 hores.
Aquest tram, que es dissenyarà per l'interior del Circuit, serà diferent al de l'any passat tot i que s'utilitzaran les carreteres, vials i tot tipus d'espais interiors de la instal·lació, la qual cosa indica que el traçat serà diferent però mantindrà la dificultat habitual degut al continus canvis de pis i d'amplària.
Amb La Marató de TV3
Com cada any, el 5è RallySprint RACC – Circuit de Barcelona–Catalunya s'organitza amb la voluntat de ser una prova solidària que se suma un any mes a La Marató de TV3. L'organització cedirà a aquesta iniciativa part dels ingressos que es recaptin en la inscripció, marató que enguany estarà dedicada a les malalties respiratòries.
Un palmarès de quatre edicions
En les quatre edicions disputades, el RallySprint RACC ha tingut dos pilots guanyadors en la modalitat de Velocitat. El primer d'ells va ser el madrileny Miguel Díaz-Aboitiz (2020, 2021, 2022), sempre amb un Škoda Fabia Rally 2 però cada any amb un copilot diferent, respectivament Diego Sanjuán, Enrique Medina i Jordi Hereu. El segon equip guanyador va estar, el 2023, el format per Alejandro Mauro–Diego Sanjuán, amb Škoda Fabia RS Rally2.
En els apartats de Regularitat, els guanyadors en la mitjana més alta (Sport) han estat José Luis Moreno–Isidre Noguera (BMW 320i E30) en 2020, 2021 i 2023, i Jordi Fanlo–Daniel Robledillo (Porsche 911 SC), en 2022. Quant a la mitjana més baixa (Regularitat) els primers classificats han estat fins a la data Carles Miró–Ivan Matavacas (Porsche 911 SC), en 2020 i 2022; Francesc Segú–Miquel Molist (VW Golf GTI 16V), en 2021; i Carles Simón–Gerard Ferrer (BMW 325i E30), en 2023.