motorsport

RallySprint RACC. Notícies

 

2n RallySprint RACC: Triomf in extremis de Miguel Díaz Aboitiz-Enrique Medina (Skoda)

12/12/2021

José Luis Moreno-Isidre Noguera (BMW E30) primers en Regularitat Súper Sport. Francesc Segú-Miquel Molist (VW Golf GTI 16V) guanyen en Regularitat Sport.

Circuit de Barcelona-Catalunya, 12 de desembre de 2021.- Al llarg del matí d'avui s'ha disputat el 2n RallySprint RACC-Circuit de Barcelona-Catalunya, prova de final de temporada que amb una participació de 74 equips –distribuïts en Velocitat i Regularitat–, ha posat el punt final a l'activitat esportiva catalana de 2021. Aquest RallySprint RACC ha estat puntuable per al Trofeu de Catalunya de Rallysprints d'asfalt.

Miguel Díaz Aboitiz-Enrique Medina (Skoda Fabia Rally2 evo) s'han classificat en primer lloc en la modalitat de Velocitat, mentre que José Luis Moreno-Isidre Noguera (BMW E30) ho han fet en la de Regularitat Súper Sport i Francesc Segú-Miquel Molist (VW Golf GTI 16V) en la de Regularitat Sport. La jornada s'ha iniciat radiant i amb tot a punt, tant per part de l'organització, que tenia llest un enginyós tram de 12,50 km, com per part dels participants, que ahir van poder assajar per dues vegades l'itinerari que avui, ja en competició, han hagut de recórrer en tres ocasions.

Amb 56 cotxes iniciant la cursa en l'apartat de Velocitat, el guanyador de la passada edició, Miguel Díaz Aboitiz-Enrique Medina (Skoda Fabia Rally2 evo), marcava el millor temps en el primer tram, menys de 2 segons per davant de Pau de les Heras-Gerard Alsina (Mitsubishi Lancer Evo VI) i superant en 7 segons llargs a Gabriel Reyes-Marçal Mompió (Skoda Fabia R5). En la segona passada es produïa una forta reacció d'aquest últim equip, que aconseguia el millor registre per davant de Josep Bigas-Ignacio Paz (Skoda Fabia R5), que havien patit una virolla en l'anterior passada, i de Miquel Labarias-Oscar Barrera (Peugeot 208 Rally4).

Amb 20" de diferència entre Reyes-Mompió i Labarias-Barrera, semblava que en la tercera i última passada no es produirien canvis. Res més lluny de la realitat. L'Skoda Fabia líder en aquell moment sofria un problema elèctric perdent més de 1'40" i amb això la primera posició. A més, Labarias-Barrera cedien 8" en aquest tram, de manera que la victòria requeia per segon any consecutiu en Díaz Aboitiz-Medina, una victòria in extremis ja que havien sofert una virolla en el segon tram en el qual van cedir alguns segons.

En l'apartat de Regularitat, en el qual competien 8 equips en la modalitat Súper Sport i altres 10 en la Sport, la lluita es va mantenir fins a l'últim moment. Si bé José Luis Moreno-Isidre Noguera (BMW E30) acabaven clarament primers en Regularitat Súper Sport, aconseguint per tant la seva segona victòria consecutiva en aquesta modalitat, en Regularitat Sport la situació va ser completament diferent, amb un autèntic duel a la dècima entre Carles Miró-Ivan Matavacas (Porsche 911 SC) i Francesc Segú-Miquel Molist (VW Golf GTI). En un últim tram d'infart, Segú-Molist aconseguien una gran victòria sobre els seus rivals.

En la seva segona edició, aquesta prova ha consolidat la seva convocatòria gràcies a un format nou, en oferir un tram dissenyat en una part del circuit de velocitat però utilitzant també vials de servei i altres espais que formen part de la instal·lació. La prova s'ha confirmat com a còmoda i agradable per a pilots i equips, ja que el nucli de treball per a les assistències estava situat en el paddock del Circuit, amb el públic situat en la zona de l'estadi.

Per primera vegada un cotxe de ral·li 100% elèctric
El 2n RallySprint RACC–Circuit de Barcelona-Catalunya ha tingut entre els seus participants un Opel Corsa e-Rally, primera vegada que un automòbil 100% elèctric competia en una prova de ral·li al nostre país. Aquesta unitat ha estat pilotada per Sergi Pérez Benítez, que amb 17 anys és l'actual Campió de Catalunya de Promoció i guanyador del Trofeu Júnior, amb Lorena Romero García de copilot. Després d'una actuació molt regular s'ha classificat en 11a posició absoluta. La seva participació en aquesta prova ha estat possible gràcies al RACC, Sports&You i Opel Sauter, Concessionari Oficial Opel a Terrassa i Sant Cugat.

Classificació final 2n RallySprint RACC - Circuit de Barcelona-Catalunya

Velocitat
1- Miguel Díaz-Aboitiz - Enrique Medina (Skoda Fabia Rally2 evo), 26'59"1
2- Miquel Labarias - Óscar Barrera (Peugeot 208 Rally4), a 4"1
3- Josep Bigas - Ignacio Paz (Skoda Fabia R5), a 34"3
4- Alejandro Mauro - Daniel Muntadas (Renault Clio Rally4), a 45"0
5- Joan Casanovas - Marc Qué (Peugeot 206 RC, 1r F2000), a 1'09"1
6- Joan Riberas - Joan Circuns (Porsche 997 3.8, 1r RGT), a 1'10"9
7- Gabriel Reyes - Marçal Mompió (Skoda Fabia R5), a 1'19"5
8- Joan Roca - Xavier Lorza (Opel Vauxhall Astra), a 1'34"2
9-David Roquer - Albert Traserra (Renault 5 GT Turbo), a 1'43"0
10-Joan Sabater - Miquel Amblàs (Renault Clio Rally5, 1r Júnior), a 1'50"8
11-Sergi Pérez - Lorena Romero (Opel Corsa e-Rally), a 2'02"0
Fins a 39 classificats

Regularitat Súper Sport
1-José Luis Moreno - Isidre Noguera (BMW E30), 85,7 punts
2-Albert Rosa - Jan Rosa (Peugeot 205 GTI 1.9), 132,9 punts
3-Enric Llorens - Jordi Montoliu (Peugeot 205 Rallye), 170,8 punts
4-Jordi Pitarch - Marta Pujadas (VW Golf GTI 16V), 173 punts
5-Lluís Coma-Cros - Daniel Ferreiro (Porsche 930), 289,1 punts
Fins a 8 classificats

Regularitat Sport
1-Francesc Segú - Miquel Molist (VW Golf GTI 16V), 30,8 punts
2-Carles Miró - Ivan Matavacas (Porsche 911 SC), 33 punts
3-Joan Pedragosa - Josep Beltri (BMW E21), 39,5 punts
4-Joaquim Vilatarsana - Carles Basart (Renault 5 Copa Turbo), 52,8 punts
5-Pere Serrat - Lourdes Gili (BMW M3 E30), 1.178,9 punts
Fins a 10 classificats