Volant RACC. Notícies
El RACC presenta l'itinerari del 3r Rally Catalunya Històric-Rally de les Caves
25/02/2019
44 vehicles sortiran a les 12.30 hores d'aquest divendres dia 1 de març des de l'Avinguda de la Catedral de Barcelona
Aquesta tarda s'ha presentat en la seu central del RACC l'itinerari de la 3a edició del Rally Catalunya Històric, la prova de regularitat per a clàssics que se celebrarà els dies 1 i 2 de març. La tercera edició d'aquest ral·li organitzat pel RACC rememorarà el mític Rally de les Caves', que es va disputar de 1970 a 1983 i posteriorment va evolucionar fins a convertir-se en l'actual RallyRACC.
La presentació d'aquest ral·li Premium ha comptat amb la presència de bona part dels pilots i copilots que prendran la sortida el pròxim dia 1 a Barcelona. La llista d'inscrits, que també s'ha presentat avui, compta amb un total de 44 equips.
Primer dia: de Barcelona al Vendrell
El 3r Rally Catalunya Històric-Rally de les Caves es desenvoluparà al llarg de dues etapes amb un recorregut lineal de 610 km i 14 trams de regularitat (cap d'ells es repetirà), 6 a realitzar el primer dia i altres 8 el segon. Des del podi de sortida, els equips es desplaçaran fins a Subirats (Mirador de les Caves) i després d'un dinar sortiran cap al primer tram, "Font Rubí" (4,51 km), que es disputarà a les 15.36 hores. A aquesta especial seguiran les de "La Llacuna" (7,02 km), "Querol" (21,31 km) i "La Joncosa del Montmell" (18,21 km). Després d'un re-agrupament de 20' al Vendrell, a les 18.58 hores donarà inici el penúltim dels trams del primer dia, "Les Ventoses" (8,01 km), i tancarà la jornada "Montagut" (6,76 km), deixant format el parc tancat a les 20.50 hores a l'hotel Le Méridien Ra del Vendrell, on es pernoctarà. Els participants hauran realitzat fins aquest moment un total de 270,56 km, 65,82 dels quals de regularitat.
Segon dia: competició entre vinyes
El dissabte dia 2 serà una jornada maratoniana. La comitiva de participants prendrà la sortida a les 9.00 hores des de l'hotel amb un control al Vendrell a les 9.25. La primera especial del dia serà "Vallespinosa" (6,17 km), ja en un escenari on les vinyes prendran protagonisme, fent honor al sobrenom de la prova com passava als anys setanta.
A continuació, es faran els trams "Savallà-Conesa" (13,88 km), "Puig de les Agulles" (9,43 km) i "Pontons" (5,91 km), abans del re-agrupament i el dinar a Aiguaviva-El Montmell, on s'arribarà a les 12.42 hores, per fer un parèntesi de 2 hores per tal que els participants recuperin forces per afrontar la part final del ral·li. Aquesta es compondrà de quatre especials més, les dues primeres llargues i que poden ser molt selectives ja que, en regularitat, res està tancat fins que acaba la competició: "Can Ferrer" (13,76 km), "El Pont d'Armentera" (21,56 km, el tram més llarg de la cita), "Òdena" (7,48) i "Talamanca" (8,86 km). Després d'aquest últim tram, es dirigiran al parc tancat de final de la prova situat a l'Hotel Hilton Diagonal Mar Barcelona.
Sopar de gala a l'Hotel Hilton Diagonal Mar Barcelona
En aquest espectacular escenari barceloní es procedirà al lliurament de premis que tindrà lloc durant el Sopar de Gala del Rally Catalunya Històric, a partir de les 21.30 hores, amb presència de les autoritats i de tots els participants.
Els tres primers equips classificats absoluts s'enduran l'anhelada "R", el Trofeu Especial RACC, però també optaran a aquest guardó el 4t i 5è equip de la general absoluta. A més, tindran trofeu el primer equip de cada classe constituïda, la primera formació estrangera, el primer equip soci del RACC, el tàndem amb més edat en la suma d'anys de tots dos ocupants i l'equip classificat que condueixi el cotxe més antic, sempre que acabin el ral·li. Tots els equips que creuin la meta rebran el Trofeu Finisher'.
Una representació de pilots i cotxes de luxe
El Rally Catalunya Històric-Rally de les Caves compta amb una llista d'inscrits l'experiència dels quals, juntament amb els vehicles, el converteixen en un ral·li d'autèntic luxe.
Després de les verificacions tècniques i administratives que es realitzaran el divendres 1 de març, de 9 a 12 hores, a l'Avinguda de la Catedral de Barcelona, el primer equip a baixar del podi serà el duet de SEAT Coches Históricos format per Salvador Cañellas-Carles Jiménez, amb el 124 Especial 1800 rèplica del grup 4 de 1977. Després d'ell, i en intervals d'un minut, sortiran la resta d'integrants de la caravana, amb un altre pilot estel·lar en segon lloc com és Antonio Zanini, que al costat de Joan Jordan i en un Simca 1200 TI de 1978 lluitaran per la millor posició en el ral·li. Cal recordar que Cañellas va ser el primer guanyador del Rally Catalunya-Rally de les Caves (1973), mentre que Zanini hi té el récord de triomfs, un total de cinc.
No ho tindran fàcil aquests asos del volant ja que la llista d'inscrits està plena de grans especialistes en regularitat, com el duet Carles Miró-Ivan Matavacas (Porsche 911 SC), guanyadors el 2017 de la primera edició d'aquest ral·li històric, i que sortiran en tercer lloc. També és destacable la inscripció del Nenas Team' amb Tere Armadans-Anna Vives (VW Golf GTi) que tants premis han aconseguit; Joan Pedragosa-Josep Beltri (BMW E21); Francesc Segú-Joaquim Segú (Porsche 914/4, amb el qual fa uns dies van realizar el Rallye Monte-Carlo Historique); Marcel·lí Martí-Carles Datsira (Morris Mini Cooper 1300); José Manuel López-Gerard Ferrer (VW Scirocco); o Josep Maria Molas-Ramon Ferrés (Ford Escort 2000 RS), a més d'un llarg etcètera de noms.
Entre els inscrits, cal destacar la presència de vuit equips francesos amb vehicles que sempre solen acaparar les mirades dels afeccionats, com són Alpine-Renault A310, Austin Mini, Volkswagen 1303 S, Porsche de diversos models i fins i tot un pilot belga habitual com és Bernard van den Broeke, que amb Lluís Sales farà evolucionar un dels dos imponents Alpine-Renault A110 inscrits. El cotxe més antic de tots els que participen és el Lotus Elan de 1962 pilotat per Sergi Francolí-Josep Maria Francolí.
El 3r Rally Catalunya Històric-Rally de les Caves compta amb Hilton Diagonal Mar Barcelona i Andbank com a patrocinadors oficials; la Diputació de Barcelona i l'Ajuntament del Vendrell com a sponsors institucionals; el suport dels Ajuntaments del Montmell i Barcelona i la col·laboració de Blunik, Sport i AutoHebdo Sport.