Volant RACC. Notícies
Volant RACC Clàssic, un gran al·licient per al 7è Rally Catalunya Històric
27/02/2023
Un nou gran al·licient s'afegeix a l'oferta esportiva del pròxim 7è Rally Catalunya Històric: el ‘Volant RACC Clàssic’, una categoria que se suma a la prova de regularitat per a vehicles clàssics organitzada pel RACC que es disputarà en carretera tancada els pròxims dies 14 i 15 d'abril, amb Salou com a centre neuràlgic.
El ‘Volant RACC Clàssic' està obert a qualsevol model que hagués participat en el trofeu de promoció monomarca del RACC des de la seva creació, el 1979, fins a l'any 1993, temporada en la que es va disputar la 15a edició. Els cotxes hauran de ser exactament models que van participar aquests anys, havent d'ajustar-se a una llista d'automòbils que es troba a l'apartat "Informació" de www.rallycatalunyahistoric.com. S'accepta qualsevol nivell de preparació o modificació, sempre que no s'hagi substituït específicament algun dels elements bàsics de l'automòbil.
Igual que la resta de vehicles participants, els equips inscrits en el ‘Volant RACC Clàssic' hauran d'estar inclosos en una de les modalitats de regularitat convocades en el 7è Rally Catalunya Històric: Regularitat (55 km/h) o Regularitat Sport (70 km/h), havent de seguir la reglamentació que també pot trobar-se a la web del ral·li. Poden participar en aquesta categoria pilots sense límit d'edat o experiència.
Torna la màgia dels 70
Després de crear el Trofeu FAE el 1978, el RACC va fer un pas més i va convocar el primer Volant RACC el 1979, campionat de promoció que tenia la finalitat principal d'estimular la continuïtat de la participació en competicions automobilístiques, cosa que significava brindar als pilots un segon esglaó després d'haver debutat, per exemple, en el Trofeu FAE. Si al FAE de 1979 només podien concórrer cotxes de fabricació nacional fins a 1.150cc (1.000cc un any abans), el Volant RACC estava obert a cotxes de més cilindrada, dividits en dues categories, i a pilots fins a 29 anys d'edat, molt lluny del límit de 22 anys que establia el FAE.
Les dues divisions que estipulava el reglament eren l'A (fins a 1.300cc) i la B (superiors a aquesta cilindrada), encara que tant l'una com l'altra amb especificacions de grup 1 i utilitzant cotxes de fabricació nacional. Aquest primer any, la lluita entre diverses unitats Seat 124-1800 molt ben conduïdes va protagonitzar una estrena espectacular. Va resultar guanyador Joan Carles Mach per davant de Francesc Junoy, acabant en tercera posició i primer de la divisió A Joaquín Reyes, amb un Simca 1200.
Aquests vehicles van continuar donant un gran joc en anys posteriors, els "FL" (clau interna de la marca amb la qual es coneixia als Seat 124-1800) van guanyar també el Volant RACC dels tres anys següents amb Jaume Camps (1980), Aman Barfull (1981) i Antonio Rius (1982), encara que el pas del temps va permetre lògicament l'arribada i triomf de cotxes més moderns i competitius, com Ford Fiesta XR2 (1983, Fernando Serena), Talbot Samba Rallye (1984, Xavier Girbau) o Renault 5 Alpine (1985, Josep Maria Bardolet). L'evolució del Volant RACC al llarg dels 45 anys de vida amb què compta ha estat enorme i la dels seus pilots, també.