ECO RallyRACC
Nova victòria de la tecnologia híbrida a l'EcoRallyRACC
18/04/2016
La 6a edició de l'EcoRallyRACC ha representat la tornada a la victòria absoluta de la tecnologia híbrida, que s'ha imposat per cinquena vegada en aquesta prova amb el model Toyota Prius
- Jordi Gual-Máximo Segurado (Toyota Prius Hybrid), guanyadors absoluts
- Miguel Martín-Josep Maria Carbonell (Mazda MX5 2.0), vencedors a ECOseries
- Enric Oller-Tomàs Molina (BMW I3), triomfadors en ELECTROseries
Barcelona, 17 d'abril de 2016. La 6a edició de l'EcoRallyRACC ha representat la tornada a la victòria absoluta de la tecnologia híbrida, que s'ha imposat per cinquena vegada en aquesta prova amb el model Toyota Prius, en aquesta ocasió conduït per uns vells coneguts de l'automobilisme: Jordi Gual i Máximo Segurado, que han aconseguit una gran victòria encara que in extremis, en empatar en puntuació amb els primers en regularitat, Joan Dalmau-Gaby Esono (Ford Focus 1.5 TDCi), però als quals van aconseguir vèncer en haver obtingut un millor resultat a l'apartat de consum.
Va completar el podi general un altre híbrid, el Toyota Yaris HSD d'Albert Barfull-Jordi Ortigosa, brillants vencedors absoluts en eficiència, la qual cosa els va permetre desempatar al seu favor amb Xavier Planas-Pere Almirall (Toyota Auris HSD), amb Albert de la Torre-Albert Sánchez (Mercedes Clase A 200 CDI) cinquens però a només 1 punt. Tot això posa de manifest la gran igualtat que ha presidit aquest 6 EcoRallyRACC, una prova de regularitat i eficiència reservada als vehicles respectuosos amb el medi ambient que ha circulat per diversos carreteres de les comarques del Barcelonès, Baix Llobregat, Vallès Oriental i Occidental, Bages i Moianès.
La prova també era puntuable per les ECOseries, el campionat que organitza la Federació Catalana d'Automobilisme i que admet unes categories en les quals poden prendre part vehicles amb un nivell d'emissions una mica superior dels estrictes 109 gr/km de CO2 que admet l'EcoRallyRACC, de manera que les ECOseries van tenir una classificació independent a l'efecte de puntuació per al campionat. L'equip guanyador en aquest apartat ECOseries ha estat Miguel Martín-Josep Maria Carbonell (Mazda MX5 2.0), un excel·lent duet que fa un any va aconseguir el triomf absolut en el ral·li. Aquest tàndem de Mazda-TAC ha guanyat també en regularitat, mentre que els seus companys d'equip, Joan Mussull-Joan Codinachs, segons en aquestes ECOseries, ho han fet en eficiència.
En tot cas, les classificacions generals finals, tant l'absoluta de l'EcoRallyRACC (ECO 0 i ECO 1) com la de les ECOseries (ECO 0 a ECO 3), han resultat de la combinació entre el mínim consum durant tota la prova i el compliment de la mitjana de velocitat marcada per l'organització en certs sectors de regularitat. L'apartat dels vehicles 100% elèctrics (Eco 4) va tenir un guanyador que repetia en el més alt de la classificació, l'equip de l'Espai Terra de TV3, format pel periodista Enric Oller i el meteoròleg Tomàs Molina (BMW i3), autors d'una gran actuació per davant de Xevi Casas-Ivan Matavacas (Tazzari EV zero) i de l'actual campió en aquesta disciplina, Agustín Payá-Sergi Giralt (Mercedes Clase B 250i). Oller-Molina ja havien guanyat el 2012.
Classificació final oficial 6 EcoRallyRACC
1-Jordi Gual-Máximo Segurado (Toyota Prius Hybrid) (1r Eco 1), 7 punts
2-Joan Dalmau-Gabriel Esono (Ford Focus 1.5 TDCi) (1r Regularitat), 7 punts
3-Albert Barfull-Jordi Ortigosa (Toyota Yaris HSD) (1r Eficiència, 1r Eco 0), 8 punts
4-Xavier Planas-Pere Almirall (Toyota Auris HSD), 8 punts
5-Albert de la Torre-Albert Sánchez (Mercedes Clase A 200 CDI), 9 punts
6-Benjamín Diez-Camino del Amo (Renault Mégane), 10 punts
7-Miguel Centeno-Gabriel Montserrate (Seat León 1.6 TDI CR), 13 punts
8-Javier Bernal-Pedro Alguacil (Peugeot 208), 14 punts
9-Gerard Pera-Ramon Pera (Volkswagen Golf), 17 punts
10-Eduard Muela-Marc Muela (Renault Mégane), 18 punts
Classificació final 6 EcoRallyRACC-ECOseries
1-Miguel Martín-Josep M. Carbonell (Mazda MX5 2.0) (1r Regularitat, 1r Eco 3), 3 pt
2-Joan Mussull-Joan Codinachs (Mazda MX5 2.0) (1r Eficiència), 8 punts
3-Aman Barfull-Víctor Praga (Toyota RAV 4) (1r Eco 2), 9 punts
4-Magda Oliver-Fina Miralles (Mercedes Clase C 220 CDI) (1a ECOdames), 15 punts
5-Joan Dalmau-Gabriel Esono (Ford Focus 1.5 TDCi) (1r Eco 1), 15 punts
6-Albert Barfull-Jordi Ortigosa (Toyota Yaris HSD) (1r Eco 0), 17 punts
7-Jordi Gual-Máximo Segurado (Toyota Prius Hybrid), 17 punts
8-Albert de la Torre-Albert Sánchez (Mercedes Clase A 200 CDI), 17 punts
9-Xavier Planas-Pere Almirall (Toyota Auris HSD), 18 punts
10-Benjamín Diez-Camino del Amo (Renault Mégane), 19 punts
Classificació final 6 EcoRallyRACC-ELECTROseries
1-Enric Oller-Tomàs Molina (BMW i3), 30,7 punts
2-Xevi Casas-Ivan Matavacas (Tazzari EV Zero), 69,9 punts
3-Agustín Payá-Sergi Giralt (Mercedes Clase B 250e), 181 punts
4-Ricard Vinent-Alberto Caamaño (Renault Zoe), 407,7 punts
5-Cristina Cubero-María Isabel Fontes (BMW i3 Rex), 597,5 punts