ECO RallyRACC
Nil Solans, líder del FIA Júnior
20/04/2017
Nil Solans: "La Júnior és una categoria que considero molt necessària al mundial!"
Ha tornat amb ganes Nil Solans amb la renovada FIA Júnior del mundial, després d'haver participat a la Dmack Fiesta Trophy del 2014 i 2015, encara que l'últim compaginant-lo amb diverses participacions en el WRC2 amb Peugeot 208 T16 R5 de lACSM Rallye Team. De fet, el jove pilot català ja va tenir un contacte amb el Ford Fiesta R2T en el passat RallyRACC, que va ser cridat per M-Sport i demostrar així que el cotxe és competitiu, situació que va prendre amb èxit després d'una brillant actuació amb la segona posició a RC4.
En la seva segona participació al Ral·li de Còrsega lanterior va tenir lloc el 2015 amb el Peugeot -, Nil va arribar convençut que podia optar a la victòria perquè "crec que hem tingut prou ritme per estar a la part davantera, mentre que el recorregut era gairebé nou per a nosaltres. Vam decidir des del principi per atacar fort des del primer tram, ja que a més l'asfalt és la meva superfície, però sí que he d'assenyalar que em va sorprendre la diferència amb la que vam acabar el primer dia, el que ens va donar marge per afrontar els altres dos amb més comoditat".
Nil reconeix que va tornar al mundial i a una categoria com la FIA Júnior, després dhaver fet diversos ral·lis a WRC2, no és un pas enrera: "Estar al mundial és car i difícil de trobar suport per a això. Encara que ja hem participat prèviament al Dmack, mai vam estar inscrits a la categoria Júnior, ja que és una iniciativa que considero molt necessària que permet als pilots poder evolucionar si els resultats acompanyen. Jo també sóc conscient que és molt més complicat a brillar a la Júnior, pel seu caràcter mundial on el nivell és molt superior, que en la 208 Rally Cup".
Lobjectiu que es planteja Nil Solans és "intentar guanyar-la per competir el proper any amb un Ford Fiesta R5, encara que aquesta temporada ha canviat el reglament i les proves s'agrupen en lots de dos, així que el millor de Còrsega i Sardenya ja tindrà dret a dues curses el 2017. El mateix passarà amb el que més punts sumi a Polònia i Finlàndia i, finalment, a Alemanya i Catalunya. El campió final té dret a una cursa al pròxim any, però el més lògic és que aquest ja hagi guanyat algun dels lots".
Amb el precedent de Còrsega, Nil acudirà a Sardenya amb la satisfacció que se suposa que és el líder provisional del mundial Júnior, però veient també molt a prop la possibilitat de poder disputar al 2017 almenys dues proves amb el Fiesta R5 dM-Sport. No obstant això, és un pilot que li agrada més l'asfalt que la terra, tampoc es desenvoluparà malament a Polònia i Finlàndia, on ja va marcar algun escratx en les seves participacions a la Dmack Cup. I no parlem dAlemanya i Catalunya, dos ral·lis sobre la seva superfície preferida que poden ser decisius per la seva classificació final.
Classificació FIA Júnior després del 1r ral·li puntuable
1-Nil Solans/Miquel Ibàñez (Espanya), 29 punts
2-Nicolas Ciamin/Thibault de la Haye (França), 20 punts
3-Terry Folb/Christopher Guieu (França), 19 punts
4-Julius Tannert/Jurgen Heigl (Alemanya), 12 punts
5-Dennis Rådström/Johan Johansson (Suècia), 10 punts (Rookie)
6-Robert Duggan/Gerard Conway (Irlanda), 8 punts
7-Sebastian Careaga/Claudio Bustos (Bolívia), 6 punts
8-Dillon Van Way/Dai Roberts (Estats Units), 4 punts
9-Miko Niinemäe/Martin Valter (Estònia), 2 punts
10-William Wagner/Kevin Parent (Bèlgica), 0 punts