motorsport

Volant RACC. Notícies

Pere E. Rovira i Marc Què sumen la seva primera victòria en el 60 RallyRACC

27/10/2025

El RallyRACC ha complert el seu 60 aniversari amb la celebració d'una prova d'excepció on els competidors del VolantRACC – Trofeu WERACE han pogut competir en terra i asfalt sobre traçats mundialistes, en un recorregut tècnic que ha mostrat als seus competidors com és una prova de la màxima categoria. Pere E. Rovira i Marc Qué retarden la victòria de Kilian Santana – Isaac Pujol, aconseguint la primera victòria de la temporada, amb Marc Pedrosa – Judith Hernàndez segons i Biel Gavilán – Diego Corta aconseguint el primer podi de la temporada, en tercer lloc.

Un total de 171,98 km cronometrats en 8 trams sobre terra i 6 sobre asfalt han elevat el desafiament pels pilots i copilots del VolantRACC – Trofeu WERACE, que s'han enfrontat als exigents traçats tarragonins per on han transitat els millors noms del mundial de ral·lis. Tres dies on la competició s'ha apoderat de la província de Tarragona i on els pilots s'han pogut mesurar als millors del campionat S-CER.

La dura pugna de Santana per fer-se amb el campionat en el seu primer matchball, començava el divendres en ple epicentre de Salou, centre neuràlgic de la Costa Daurada. El tram urbà sobre la platja de la localitat disputat el divendres deixava clar que Rovira no li anava a posar les coses fàcils al seu contrincant, aconseguint una renda de 3,5 segons sobre el canari.

Gavilán presentava la seva candidatura a la victòria acabant tercer a 8,2 segons del de Tàrrega. Marc Pedrosa – Judith Hernández eren sancionats amb 50 segons per arribar tard al control horari.

El dissabte, els trams de terra cobraven el màxim protagonisme i a La Fatarella 1 (SS2), Gerard Comellas i Xevi Tort eren els més ràpids per davant de Rovira i Santana. La Pobla de Massaluca 1 cobrava les seves primeres víctimes amb l'abandó de Xavi Ros i Marc Gutiérrez. El de Cerdanyola i el de Caldes de Montbui xocaven amb el seu Opel Corsa, trencant el radiador i perdent tot el líquid refrigerant. Santana perdia les seves opcions de victòria després de problemes elèctrics en el seu Corsa. Rovira era el més ràpid, seguit de Comellas i Pedrosa.

Sense afluixar, Rovira aconseguia distanciar-se 17,3 segons més de Comellas, amb Santana recuperant temps en tercer lloc en el SS4 de Vilalba dels Arcs 1. En el segon pas pel tram de Salou, Santana quedava a 1,1 segons del temps més ràpid, marcat de nou per Rovira, amb Comellas tercer.

El segon pas per La Fatarella (TC6) ajudava a pujar a Comellas al primer lloc, retallant la distància amb el líder a 41,4 segons i amb Santana tercer. Els següents escratx per a Rovira-Qué en la prova arribaven en la SS7 i SS8, on Comellas-Tort es veien obligats a abandonar, després de problemes en el circuit de refrigeració del seu Corsa, posant punt i final a la seva participació en la prova. Santana tornava a tenir problemes i es veia obligat a acabar el tram amb el mode avaria del seu cotxe activat, sota una fina capa de pluja que va complicar l'estat del ferm.

Després del TC8, els equips disposaven d'un màxim de dues hores i quinze minuts per a canviar les configuracions de terra a asfalt, per a disputar el tram nocturn de Riudecanyes (SS9), on Santana imposava la seva llei amb un avantatge de 16,7 segons sobre Pedrosa amb Rovira tercer a 50,8.
Aquest últim anava a dormir líder amb un avantatge més que suficient de 00.03:22,8 sobre Pedrosa, que era capaç de revertir la situació després de la seva sanció, amb Gavilán a 00.05:05,2. Santana acabava la jornada quart i els debutants Toni Arrufat i Lidia Guevara eren cinquens a +00.16:38,7, en la seva primera aventura en un ral·li de terra.

El diumenge oferia emocions fortes i la pluja de la nit es quedava fins a les 10 del matí per a dificultar el pas dels pilots pel SS10 del Pont d'Armentera - Querol - Els Pobles, on Santana havia d'arriscar -aconseguint el millor temps- i Rovira es dedicava a administrar la seva renda, acabant tercer després de Pedrosa. Del SS10 al SS14, el grancanari oferia un monòleg a l'afició reunida a les cunetes aconseguint reduir la insalvable distància amb el seu principal rival. Pedrosa també era segon al Montmell 1 (SS11) i al Coll de la Teixeta (SS14), mentre que Rovira ho aconseguia a Salou (SS12) i El Montmell 2 (SS13).

Aquesta tercera jornada no es cobrava més víctimes, veient com Rovira-Qué s'emportaven la victòria amb un temps total de 2.18:19,0 amb un +00.03:18,5 sobre Pedrosa-Hernández i un +00.02:40,1 sobre Gavilán-Corta. Gràcies als punts obtinguts, el grancanari es proclama campió júnior del certamen, just abans de la disputa de l'última prova de la temporada, el 64è Rallye 2000 Viratges.

Sobre l'asfalt del Bages, Santana haurà d'administrar la seva renda en la part més alta de la classificació per a evitar la victòria del seu màxim i únic rival pel títol, Rovira, ja que, amb l'abandó, Comellas perd tota opció.

PERE E. ROVIRA: "Ha estat un ral·li duríssim i superllarg. El dissabte teníem l'estratègia de pressionar al màxim en terra per al diumenge no haver de forçar. Ha sortit a la perfecció i els problemes de Kilian ens han ajudat a no córrer riscos i sortir més relaxats. Estem molt contents d'aquesta primera victòria, encara que podríem tenir alguna més, però les carreres són així. Ara ens enfoquem en el 2000 Viratges per a tractar de guanyar el campionat".


CALENDARI VOLANTRACC – TROFEU WE RACE

26 d'abril XV Ral·li Ciutat de Valls (Asfalt)

24 de maig 38è Ral·li Empordà (Asfalt)

5 i 6 juliol Festival Motorsport Alp 2500 (Asfalt)

6 de setembre 6è Memorial Abel Puig (Terra)

25 i 26 d'octubre 60 RallyRACC Catalunya – Costa Daurada (Terra)

22 de novembre 64è Rallye 2000 Viratges (Asfalt)