motorsport

Monte-Carlo Historique

Menu Històrics

Informació

Més de 50 equips del Ral.li Monte-Carlo Històric sortiran des de Barcelona.

El dilluns, 30 de gener, la Plaça de la Catedral de Barcelona viurà una de les sis sortides del Ral.li Monte-Carlo Històric, la cita de regularitat reservada a vehicles que hagin participat en la famosa prova monegasca entre 1955 i 1980, que arriba a la 15 edició. 54 dels 306 equips inscrits han decidit començar la seva marxa en la cursa des de la Ciutat Comtal.

El dilluns, 30 de gener, la Plaça de la Catedral de Barcelona viurà una de les sis sortides del Ral.li Monte-Carlo Històric, la cita de regularitat reservada a vehicles que hagin participat en la famosa prova monegasca entre 1955 i 1980, que arriba a la 15 edició. 54 dels 306 equips inscrits han decidit començar la seva marxa en la cursa des de la Ciutat Comtal.

Al costat de Barcelona, l’organització de la qual recau en el RACC, la resta de ciutats que acolliran una sortida seran Glasgow (Gran Bretanya), Oslo (Noruega), Reims (França), Torí (Itàlia) i Varsòvia (Polònia). Precisament de Barcelona partirà l’equip amb el dorsal número 1, a bord d’un Volkswagen Golf GTi de 1979 que conduirà el conegut pilot de ral.lis francès, Patrick Magaud, copilotat per Yannick Dieu.

Durant el matí del dia 30, els 54 equips es concentraran a la Plaça de la Catedral abans de les 11 hores per efectuar les verificacions administratives i tècniques, quedant exposats fins al moment de la sortida. Aquesta, per al primer vehicle està prevista a les 16.19 hores i la resta creuaran el podi en intervals d’un minut. Els car-rers barcelonins pels quals desfilaran els cotxes seran Dr. Joaquim Pou, Via Laietana, Les Jonqueres, Plaça Urquinaona, Roger de Llúria, Gran Via de les Corts Catalans, Plaça Tetuán i Plaça de les Glòries, per sortir de Barcelona per la C-33, que deixaran a Parets del Vallès per prendre la C-17 direcció Granollers, Vic i Ripoll, on hi haurà un control de pas en horari previst de 18 a 19.45 hores.

Després d’aquest pas obligatori, la cursa seguirà per Sant Joan de les Abadesses, Sant Pau de Seguries, Camprodon, Molló i Coll d’Ares, des d’on s’endinsarà en territori gal via Prats de Molló; els següents controls de pas seran a Perpinyà i Narbonne, amb un control horari a les 22.29 hores a Saint Chinian i arribada del primer participant, just dotze hores després de la sortida, a Nyons, ja amb 595 quilòmetres recorreguts.

El dimarts 31 i en la localitat de Barcelonnette s’uniran els més de 300 equips participants després d’haver efectuat l’etapa de concentració des de les sis ciutats d’origen; els procedents de Barcelona seran els primers en arribar al Quai Albert 1r de Mònaco, a partir de les 12.39 hores. A continuació entraran els 113 cotxes sortits de Torí, els 19 de Varsòvia, els 17 d’Oslo, els 90 de Reims i els 13 de Glasgow.

El dimecres, 1 de febrer, se celebrarà l’etapa de classificació Mònaco-Valence, de 278,33 kms, mentre que el dijous 2 de febrer hi haurà l’etapa comuna dividida en dues parts (Valence-Valence i Valence-Mònaco), realitzant-se a Mònaco l’etapa final del divendres 3 al dissabte 4, que proclamarà l’equip guanyador.

Aquest és el desè any consecutiu que aquesta prova internacional sortirà des del mateix centre de Barcelona, emulant la que molts anys enrere efectuava el Monte-Carlo en la seva versió de velocitat.

108 pilots, de 9 nacionalitats diferents.
Entre els 54 equips participants que sortiran des de Barcelona es troben pilots i copilots de 9 nacionalitats diferents. El grup més abundant, com és lògic, és el dels espanyols, amb 36, seguit molt de prop dels participants francesos, un total de 34. També hi ha 9 inscrits italians, 8 russos, 8 letons, 7 monegascos, 4 noruecs, 1 portuguès i 1 anglès.

Queda patent que la bellesa de la ciutat captiva a molts participants de fora, que fan centenars de quilòmetres per sortir des de Barcelona en lloc de fer-ho des de localitats més properes.

En contraposició, hi ha un únic espanyol que pren la sortida des de Reims; es tracta de Jaime Hernández, que copilotarà a Manu Guigou, a bord d’un Renault 5 Alpine de 1978.

El més antic, un Alfa Romeo Giulietta de 1959.
Quant a marques de cotxes, n’hi haurà 20 de representades, amb Alfa Romeo i BMW–amb sis unitats cadascuna– com les predominants; en segon lloc, amb 5 cotxes, Porsche (guanyadora de 2011) i Volkswagen, i amb 4, Lancia i la curiosa firma russa Gaz.

La muntura més antiga que sortirà des de Barcelona és un Alfa Romeo Giulietta Sprint Veloce de 1959 (núm. 256) que conduiran els italians Jason Wright i Stefano Traverso. De 1960 hi ha inscrit un Saab 96 (dorsal 265, dels noruecs Ivar Moe i Björn Lie), així com les 4 unitats Gaz Volga M21, arribades de Letònia i inscrites pel nombrós team Nartime Russian Racing. Cal destacar que aquest equip també ha inscrit tres Moskvitch 408, així com un Triumph TR4 de 1967, conduïts tots ells per pilots russos. De 1961 hi ha un Ford Anglia (dorsal 257) dels també italians Alessandro Olivieri i Gianandrea Redaelli.

Com a curiositat, dir que els tres cotxes més antics del ral·li són un Allard P 1 de 1950 (dorsal 239), que sortirà de Glasgow; un Citroën Traction 15/6 de 1951 (dorsal 240), que partirà des de Torí; i un Renault 4 CV de 1954 (dorsal 4) que arrancarà des de Reims.

Quant a pilots, a més de Patrick Magaud –que va arribar a ser subcampió de França de Ral·lis i va participar en la categoria JWRC del mundial de l’especialitat–, que obrirà el podi portant a el dorsal número 1 en el seu VW Golf Mk1, cal destacar a John Hughes –Responsable de Cotxes Històrics de la FIA–, que conduirà un Fiat 131 Abarth copilotat per Emanuele Baldaccini (3r en el passat Rally Costa Brava FIA amb Marco Bianchini); o el president de la Comissió de Clàssics de l’RFEdA, Joaquín Verdegay (Renault 5 Alpine). També hi haurà Juan Breda, Campió d’Espanya de Ral.lis de Regularitat 2011, qui amb Javier Alana faran evolucionar un bonic Lancia Fulvia HF 1600. O Cele Foncueva (Ford Fiesta), Campió d’Espanya de grup N de 1990, que torna al Monte-Carlo Històric després d’un molt bon paper realitzat en la passada edició, en la qual per una sortida va haver d’abandonar quan lluitava pels primers llocs de la prova. I també pilots habituals de la regularitat espanyola i catalana com el duet pare-fill que formen Víctor Sagi-Víctor Sagi jr (Porsche 911 2.0), o els cosins del mateix nom Manuel Macho (Porsche 911 SC), etcètera.

A més de l’organització del RACC, la sortida barcelonina del Monte-Carlo Històric compta amb la col·laboració especial de l’Ajuntament de Barcelona, Agència Catalana de Turisme, Saba Aparcaments, Cava Mestres, diari Sport, l’Associació de Comerciants Barna Centre i l’Ajuntament de Ripoll.